برگزاری مراسم «میهمانی لاله‌ها» در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3923708
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

برگزاری مراسم «میهمانی لاله‌ها» در کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون فرهنگی بنیاد شهید کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم مذهبی و فرهنگی میهمانی لاله‌ها در تمامی ۵۲۸ گلزار شهدای مناطق شهری و روستایی این استان برگزار می‌شود.

برگزاری «میهمانی لاله‌ها» در کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید استان، احمد بهرامی، معاون فرهنگی بنیاد شهید استان روز گذشته، 28 شهریورماه اظهار کرد: مراسم میهمانی لاله‌ها به‌منظور تجدید پیمان با شهدا و غبارروبی و عطرافشانی قبور آنان برگزار می‌شود و زمان آن نیز عصر روز پنج‌شنبه، سوم مهرماه ۱۳۹۹ در چهارمین روز هفته دفاع مقدس است.

وی افزود: نکته مهم در این آیین لزوم رعایت کامل نکات بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش از سوی شرکت‌کنندگان است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: قشرهای مختلف مردم، خانواده شهدا، جامعه ایثارگران، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان اجرایی استان در این آیین شرکت می‌کنند.

بهرامی ابراز کرد: به‌مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی برای اجرا در کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده بود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا برخی از آن‌ها حذف شد.

وی یادآور شد: برنامه‌‌هایی در هفته دفاع مقدس امسال برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت، تجلیل از خانواده شهدا و آیین میهمانی لاله‌ها اشاره کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: برپایی نمایشگاه مجازی، سرکشی حضوری و تلفنی از خانواده شهدا و تجلیل از رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در این استان است.

انتهای پیام
captcha