اشتغال پایدار با اجرای مطلوب طرح مشاغل خانگی ایجاد می‌شود
کد خبر: 3924468
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

اشتغال پایدار با اجرای مطلوب طرح مشاغل خانگی ایجاد می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: در صورتی که طرح مشاغل خانگی به خوبی اجرا شود، اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

اشتغال پایدار با اجرای مطلوب مشاغل خانگی ایجاد می‌شود

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، پروانه نیک‌مرام، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان روز گذشته، 31 شهریورماه در نشست هم‌اندیشی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حضور رئیس و معاون جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: از بارزترین ویژگی‌های این طرح اتصال به بازار است که ما باید در راستای آمورش نیروی کار و کاهش نرخ بیکاری از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

وی افزود: تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه‌‌و‌بویراحمد از طرح‌های مشارکتی استقبال می‌کند و آماده همکاری لازم با همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در راستای بهبود فضای کسب و کار در استان هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه‌و‌بویراحمد اضافه کرد: کارگروه توسعه مشاغل خانگی باید متشکل از نیروهای خبره و آگاه به مسائل این حوزه باشد که بتوانند در راستای تحقق اهداف و نتیجه سودمند مفید واقع شوند.

همچنین، سید‌محمد‌قائم کاظمی‌بیدک، رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۱۵۰۰ نفر سهمیه استان است که این برنامه بر پایه شناسایی و مزیت‌ها، آموزش و توانمند‌سازی و اتصال به بازار آن‌هاست و انتظار می‌رود با تلاش هر دو دستگاه این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم دارد با همکاری جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای، این طرح را در ۳۱ استان کشور و به‌منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور تعمیم دهد.

رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در این استان نیز این موضوع به عهده جهاد‌دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد است و علاقه‌مندان باید در زمان مقرر در سامانه inhb.ir اقدام به ثبت نام کنند. لازم به ذکر است ثبت‌ نام از روز پنجشنبه، ۶ شهریورماه آغاز شده و به مدت یک ‌ماه ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح حداقل سن 18 سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

کاظمی‌بیدک تصریح کرد: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود 54 هزار نفر در 31 استان کشور دارد.

وی یادآور شد: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام، توجه به پیشرانان ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی، شبکه‌سازی استانی و ملی، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است. امید است با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال «جهش تولید» باشیم.

انتهای پیام
captcha