پیشکسوتان دفاع مقدس در بویراحمد تجلیل شدند
کد خبر: 3924508
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

پیشکسوتان دفاع مقدس در بویراحمد تجلیل شدند

پیشکسوتان دفاع مقدس بویراحمد با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه‌و‌بویراحمد تجلیل شدند.

پیشکسوتان دفاع مقدس بویراحمد تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حمید خرم‌دل، فرمانده سپاه فتح روز گذشته، 31 شهریورماه در مراسم تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان بویراحمد اظهار کرد: در طول دو قرن گذشته اولین بار بود که کشور ما در یک جنگ، قطعه‌ای از خاک خود را از دست نداد و این یکی از مهم‌ترین علل مقدس بودن آن دوران است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس برای اولین بار بود که در تاریخ، دو جبهه شرق و غرب علیه یک کشور صف‌آرایی کردند و بیش از 35 کشور به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم علیه ما درگیر بودند ولی ما از این نبرد پیروز بیرون آمدیم.

فرمانده سپاه فتح اضافه کرد: آرمان اصلی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس دینی و الهی بود و گواه این ادعا وصیت‌نامه‌های شهدای ما است که در همه آن‌ها از امام حسین(ع)، ایثار و شهادت و ولایت نام برده شده و در هیچ وصیت‌نامه‌ای مسائل مادی مطرح نشده پس به‌طور قطع، این دفاع، مقدس بوده است.

خرم‌دل بیان کرد: دوران دفاع مقدس قدرت اسلام، اتحاد مسلمین و وضعیت متفاوت جهان اسلام نسبت به گذشته را نشان داد و نشان داد که تجهیزات شاید مؤثر باشد اما تعیین‌کننده نیست.

وی ابراز کرد: هشت سال دفاع مقدس سبب بروز خلاقیت‌ها و ابتکاراتی شد که تا امروز از آن‌ها بهره می‌بریم و اگر کشور ما امروز ایمن است به‌واسطه اقداماتی است که در حوزه‌های مختلف در هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت.

خرمدل با بیان اینکه دفاع مقدس سبب بیداری اسلامی شد و نشانه‌های این بیداری اسلامی را در کشورهای مختلف شاهد هستیم، ابراز کرد: فرماندهی اصلی جنگ به دست یک روحانی عالی‌مقام و فرهیخته بود که اتصال تام و تمام به خداوند متعال داشت و با فرمان او بود که اتفاقات بزرگی افتاد.

وی یادآور شد: امروز نیز ما با جنگ نرم، نیمه سخت و سخت روبه‌رو هستیم و درگیر یک جنگ تو در تو و پیچیده‌ایم اما تجربیات ما در دوران دفاع مقدس سبب شده که همه این توطئه‌ها خنثی شود.

انتهای پیام
captcha