برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت در کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل شدند
کد خبر: 3927774
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت در کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل شدند

مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از ۱۰۷ برگزیده در هشت رشته و ۱۵ گرایش برگزار شد.

برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت در کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری روز گذشته، 15 مهرماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت استان، اظهار کرد: پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) در حدیث ثقلین می‌فرمایند: من در میان شما دو چیز گرانبها باقی می‌گذارم که اگر آن‌ها را دستاویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد، «کتاب خدا و عترتم که اهل بیتم هستند»؛ بنابراین قرآن و عترت الگوی انسانیت، اخلاق، معرفت و زندگی هستند.

وی افزود: برای سنجش هر چیز شاخص و الگویی هست و برای انسانیت، معرفت، اخلاق و زندگی، قرآن و عترت است و این دو از هم جدا شدنی نیستند. می‌توانیم از طریق ابزارهای مهم، به روز و تأثیرگذار با کارهای هنری، فرهنگی، رسانه‌ای و جامعه‌پسند، علوم قرآنی را ترویج و نشر دهیم و با تمسک به قرآن و عترت در جامعه از آسیب‌های اجتماعی نجات پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام میرمحمدی با اشاره به نقش معنویت در سالم‌سازی فرد، خانواده، اجتماع و جامعه، اظهار کرد: هر جایی که به مسائل دینی و ارزش‌های الهی توجه شود قطعاً معضلات اجتماعی نیز وجود نخواهد داشت.

وی خودکشی را یکی از مشکلات و معضلات اجتماعی و گناهی نابخشودنی بیان و تصریح کرد: اگر در جایی اعتیاد، فساد، فحشا، سرقت و یا دیگر آسیب‌های اجتماعی گریبانگیر جامعه شده است به دلیل کم‌رنگ بودن و یا کم‌توجهی به مسائل معنوی، قرآن، آموزه‌های دینی و سیره ائمه اطهار(ع) است.

مدیرکل امور فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید به اینکه امروز بیش از هر زمانی به معارف و علوم قرآنی، روش و سیره ائمه اطهار(ع) و به معنویت و عدالت نیاز است، ادامه داد: امروزه دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده است، چون در دست هر فردی ابزار رسانه‌ای به نام فضای مجازی قرار دارد که از طریق آن می‌تواند با دنیا ارتباط برقرار کند. باید از این ابزار رسانه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر برای تقویت باورها و ارزش‌های دینی کمک بگیریم.

همچنین، محمدعلی پیرسبزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یک هزار و ۳۰۰ نفر در این جشنواره در هشت رشته و ۱۵ گرایش مختلف در همه شهرستان‌های استان شرکت کردند که ۱۰۷ برگزیده داشت. ۴۰۰ نفر از آن‌ها در حوزه قرآن و عترت بودند که ۳۸ نفر به‌عنوان برتر انتخاب شدند.

وی یادآور شد: این جشنواره به دلیل کرونا در همه شهرستان‌ها به‌صورت جداگانه برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha