توسعه همکاری‌ ایران با اداره میراث ملی و باستانی پاکستان
کد خبر: 3947179
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

توسعه همکاری‌ ایران با اداره میراث ملی و باستانی پاکستان

در دیدار رایزن فرهنگی سفارت ایران در اسلام‌آباد با مدیركل میراث ملی و باستانی «لوك ورثه» پاكستان راه‌های توسعه همکاری‌های فرهنگی دو جانبه ایران و پاكستان بررسی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان، احسان خزاعی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در اسلام‌آباد با  «طلحه علی كشواها»، مدیركل میراث ملی و باستانی (لوك ورثه) دولت پاكستان دیدار و در خصوص گسترش تعاملات فرهنگی و هنری و همكاری های دو جانبه اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تشكر از همكاری‌های قبلی این مجموعه با رایزنی فرهنگی در زمینه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره‌های فرهنگی ایران در پاكستان تقدیر به عمل آورد و در ادامه گفت: زمینه‌های همكاری فراوانی در بخش فرهنگی بین ایران و پاكستان وجود دارد كه امیدوار هستیم با همکاری موزه ملی پاکستان بتوانیم آنها را تداوم داده و محقق سازیم.

خزاعی در ادامه افزود: یکی از وظایف اصلی رایزنی فرهنگی، ایجاد ارتباط بین مراكز فرهنگی دو كشور، به ویژه در بخش دولتی است که براساس اسناد و قراردادها فعالیت می‌کنند.

رایزن فرهنگی كشورمان با اشاره به قدمت فعالیت‌های فرهنگی رایزنی اسلام‌آباد گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه این موزه، علاقه‌مندیم برنامه‌های مشتركی به صورت مشاركتی برگزار شود. انعقاد تفاهمنامه همكاری بین دو موزه ملی ایران و پاكستان و برگزاری هفته صنایع دستی ایران در موزه ملی پاکستان (لوك ورثه) از جمله پیشنهادات رایزن فرهنگی ایران بود.

طلحه علی كشواها، مدیركل میراث ملی و باستانی پاکستان نیز ضمن عرض خیرمقدم به رایزن فرهنگی كشورمان گفت: پاكستان كشور همسایه و مسلمان ایران به‌شمار می‌رود و اشتركات فراوان تاریخی و فرهنگی میان دو كشور وجود دارد و بسترهای مورد نیاز همکاری در عرصه‌های مختلف فراهم است.

وی افزود: زمینه‌های مناسبی برای همكاری با ایران در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد لذا خواستار همكاری و مشاركت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای برنامه‌های مشترك فرهنگی- هنری برای ارتقای سطح همكاری‌ها و تعاملات فرهنگی فی مابین هستیم.

مدیركل لوك ورثه با استقبال از پیشنهادات ارائه شده گفت: با رعایت پروتكل‌های بهداشتی ما می‌توانیم نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری به صورت مشترك بین ایران و پاكستان به ویژه در زمینه صنایع دستی را در زمان مناسب برگزار کنیم. وی همچنین با اعلام آمادگی موزه برای برگزاری نمایشگاه‌های لباس‌های سنتی و همچنین جشنواره غذاهای هر دو كشور ایران و پاکستان، تأكید كرد برگزاری مشترک این گونه برنامه‌ها می‌تواند پیام‌آور صلح و همبستگی میان دو ملت باشد.

گفتنی است؛ رایزنی فرهنگی در این موزه باستانی بخش مستقلی دارد که به طور روزانه مورد بازدید علاقه‌مندان فرهنگ و هنر ایرانی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha