توزیع دوهزار بسته معیشتی طرح شهید سلیمانی در بویراحمد
کد خبر: 3947689
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

توزیع دوهزار بسته معیشتی طرح شهید سلیمانی در بویراحمد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از توزیع بیش از ۲۰۰۰ بسته معیشتی طرح شهید سلیمانی و بیش از ۲۰۰ مورد پلمب در این شهرستان خبر داد.

توزیع بیش از ۲۰۰۰ بسته معیشتی طرح شهید سلیمانی در بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد، محمد یزدان‌پناه، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد روز گذشته، 24 دی‌ماه اظهار کرد: اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان بویراحمد، با استفاده از مشارکت مردمی، هماهنگی و تعامل بین بخشی، بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج، هلال احمر و داوطلب مردمی از اول آذرماه شروع شد.
وی تصریح کرد: از جمله راهبردهای بسیار مهم در این طرح می‌توان به تشدید نظارت‌ها بر پروتکل‌های بهداشتی، اعمال محدودیت‌های هوشمند و هدفمند، آموزش سلامت همگانی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، انجام تست‌های گسترده، رهگیری و بیماریابی فعال نام برد
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد بیان کرد: در بخش نظارتی بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای در قالب ۴۸ تیم و با همکاری ۶۷ نفر داوطلب هلال احمر در کنار ۵۳ تیم نظارتی رصدگر بسیج و سایر ارگان‌های فرمانداری، تعزیرات، صمت، نیروی انتظامی، بسیج اصناف و ... کار بازدید از اصناف، مغازه‌ها، اماکن عمومی، پاساژها، کارگاه‌ها، صنایع، ادارات، بانک‌ها و .. را به عهده دارند که از مجموع ۵ هزار و ۳۹۰ مورد بازدید انجام گرفته ۳۶۱ مورد معرفی به مراجعه قضایی و ۲۸۹ مورد پلمب داشته‌ایم.
یزدان پناه تاکید کرد: در بخش حمایتی گروه‌های رصدگر بسیج به کمک رابطین سلامت محله و سفیران سلامت خانوار ۲۵ هزار و ۷۳۷ خانوار را غربالگری و ۱۸۳۳ بسته حمایتی با ارزش هر بسته ۴۰۰ هزارتومان بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است که همچنان خانوارهای مبتلا به کرونا و افراد دارای بیماری زمینه ای و خانوارهای آسیب پذیر در اولویت کار این عزیزان می‌باشد.
وی ابراز کرد: در بخش مراقبتی ۲۵۶ تیم در مراکز خدمات جامع سلامت در قالب تیم‌های مراقبتی رهگیری و مراقبت در منزل تشکیل اعضاء تیم: پزشک، کارشناس بهداشتی، مراقبین سلامت و بهورزان که در حال خدمت رسانی هستند، که تاکنون هزار و ۷۹۰ مورد رپید تست جهت مراکز تجمعی، افراد آسیب پذیر، بیماران خاص، سالمندان و اطرافیان بیمار کرونایی انجام گرفته که ۲۵۷ مورد مثبت بوده است.
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد یادآور شد: در این طرح از تمامی اطرافیان بیمار با PCR مثبت، چه علامت‌دار باشند و چه بدون علامت از آن‌ها تست گرفته می‌شود.

انتهای پیام
captcha