مراسم نکوداشت مرحوم کاظم حسن‌زاده برگزار شد
کد خبر: 3948393
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
در قالب محفل قرآنی /

مراسم نکوداشت مرحوم کاظم حسن‌زاده برگزار شد

محفل انس با قرآن به‌مناسبت سالگرد درگذشت کاظم حسن‌زاده، قاری پیشکسوت حرم رضوی با حضور تعدادی از اعضای جامعه قرآنی کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا، محفل انس با قرآن به‌ مناسبت سالگرد درگذشت کاظم حسن‌زاده، قاری پیشکسوت حرم رضوی با حضور جمعی از جامعه قرآنی کشور برگزار شد.

این مراسم یکشنبه، ۲۸ دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد شمس الشموس با حضور سیدحمید هروی و حمید شاکرنژاد، جعفر عرفانیان، کریم محسنی و احسان سوختانلو و قاری و مبتهل نوجوان، محمدامین کهن برپا شد. همچنین سروش عظیمی، جلیل حسین‌زاده، جواد رجایی، محسن امامی، حسین آمنا و‌ ... نیز در این جلسه حضور داشتند.

محمدکاظم حسن‌زاده از اساتید قرآن دوم فروردین‌ماه سال 1334 در مشهد به دنیا آمد. وی از دوران کودکی به تشویق خانواده پا به عرصه فعالیت‌های قرآنی گذاشت، از 10سالگی به‌طور مداوم در جلسات قرآن شرکت می‌کرد و پس از مدت کوتاهی در زمینه الحان تلاوت به موفقیت‌هایی دست یافت.

حسن‌زاده نیم قرن از زندگی خود را با قرآن گذراند و برای تربیت شاگردان قرآنی تلاش بسیاری کرد به طوری که قاریانی همچون حمید هروی، مهدی صیاف‌زاده، جواد کاشفی و هزاران قاری توانمند دیگر حاصل تلاش‌های این استاد قرآن کریم است. وی در هفتمین دوره تکریم چهره‌های قرآنی در سال 1391 به‌عنوان چهره قرآنی از سوی سازمان دارالقرآن معرفی و تجلیل شد.

محمدکاظم حسن‌زاده 29 دی‌ماه سال 1393 در 59 سالگی به دلیل سکته قلبی در مشهد چشم از جهان فرو بست.

انتهای پیام
captcha