دلتنگی‌ کرت‌آبادی‌ها برای حضور در کلاس‎های دارالقرآن روستا
کد خبر: 3948675
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

دلتنگی‌ کرت‌آبادی‌ها برای حضور در کلاس‎های دارالقرآن روستا

مدیر خانه قرآن شهید عبدالوهاب فتح‌الهی روستای کرت‌آباد با اشاره به علاقه‌مندی قرآن‌آموزان برای آغاز مجدد کلاس‌های حضوری، گفت: بهتر است آموزش قرآن با زبان شعر و قصه برای کودکان و همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای جذب مخاطبان مدنظر مربیان قرآن باشد.

خانه قرآنی شهید عبدالوهاب فتح الهی روستای کتاباد الشترزینب فتح‌الهی، مدیر خانه قرآن شهید عبدالوهاب فتح‌الهی روستای کرت‌آباد شهرستان سلسله در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح فعالیت‌های این مرکز، گفت: خانه قرآن شهید عبدالوهاب فتح‌الهی در سال 90 با کسب مجوز از اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان فعالیت خود را در روستای کرت‌آباد شهرستان سلسله آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این خانه قرآن روستایی در زمینه‌های آموزش قرائت، مفاهیم و جزءخوانی قرآن، و همچنین برگزاری کلاس‎های هنری فعالیت دارد، افزود: قرآن‌آموزان این خانه قرآن روستایی از کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در مقاطع تحصیلی پایه اول تا متوسطه را شامل می‎‏شود.

فتح‌الهی با بیان اینکه خانه قرآن شهید عبدالوهاب فتح‌الهی در داخل حسینیه روستا فعالیت دارد و از نظر مکانی مشکل خاصی نداریم، اضافه کرد: متأسفانه این خانه قرآن از نظر تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی با کمبودهایی مواجه است که مهمترین آن نداشتن کامپیوتر است.

مدیر خانه قرآن شهید عبدالوهاب فتح‌الهی با بیان اینکه برای سرگرم شدن قرآن‌آموزانی که در رده سنی کودک و نوجوان هستند وسایل سرگرمی و بازی نداریم، ادامه داد: برای جذب هرچه بیشتر کودکان به کلاس‎های قرآن لازم است در کنار آموزش قرآن به بازی و سرگرمی آنها نیز توجه شود که متأسفانه ما امکاناتی برای خریداری لوازم و وسایل ورزشی، بازی و سرگرمی برای کودکان نداریم.

این بانوی فعالی قرآنی روستای کرت‌آباد با بیان اینکه در کنار آموزش قرآن تلاش کرده‌ام کارهای هنری مثل خیاطی و نمددوزی را نیز به دختران و بانوان قرآن‌آموز آموزش دهم، گفت: متأسفانه این خانه قرآنی از داشتن چرخ خیاطی برای آموزش خیاطی به بانوان محروم است.


بیشتر بخوانید:


فتح‌الهی به شیوع کرونا و تعطیل شدن کلاس‎های حضوری خانه‌های قرآن اشاره کرد و افزود: در روستا استقبال چندانی از کلاس‎های مجازی نمی‌شود و آنها علاقه‌مند هستند کلاس‎ها حضوری باشد؛ تا جایی ‎که طی این ایام تعدادی از قرآن‌آموزان به منزل من مراجعه و خواستار تشکیل دوباره کلاس‎های قرآن و آن هم به‌صورت حضوری و در حسینیه روستا می‎شوند اما با توجه به شرایط کرونایی و رعایت اصول بهداشتی در حال حاضر ترجیح بر این است که کلاس‌ها دایر نشود.

مدیر خانه قرآن شهید عبدالوهاب فتح‌الهی گفت: علی‌رغم فعالیت نزدیک به یک دهه در بحث فعالیت‌های قرآنی اما از داشتن بیمه محروم هستم و در حال حاضر از بیمه مربوط به مشاغل آزاد استفاده می‎کنم که هزینه بالایی برایم دارد و از نهادهای تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهشمندم نسبت به بیمه فعالان قرآنی مساعدت لازم را داشته باشند.

این فعال قرآنی بیان کرد: با وجود اینکه مجوز فعالیت این خانه قرآن از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی صادر شده است اما تاکنون کوچک‌ترین حمایتی از ما از طرف این اداره‌کل انجام نشده است؛ حتی به‌ندرت پیش آمده از این خانه قرآن بازدید کنند. هزینه همه فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در این خانه قرآن انجام می‎شود، خودم تأمین می‌کنم حتی از اهالی روستا بنا به دلایلی نه کمک مالی و نه شهریه‌ای دریافت نمی‎کنم.

وی ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به‌ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان تمایل بیشتری به بازی و سرگرمی دارند بهتر است برای علاقه‌مند کردن آنها به فعالیت‌های قرآنی از بازی و سرگرمی نیز بهره گرفت و آموزش قرآن با زبان شعر و قصه و همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی مدنظر مربیان قرآن باشد که در این راستا می‎طلبد ادارات اوقاف، تبلیغات و ارشاد در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش ویژه مربیان قرآنی جدیت بیشتری به خرج دهند تا مربیان با روش‌‎های جذاب آموزش قرآن از طریق شعر و قصه آشنا شوند.

فتح‌الهی ادامه داد: یک راهکار دیگر برای جذب مخاطب قرآنی و ایجاد انگیزه برای یادگیری استفاده از ابزار تشویقی است که متأسفانه در این زمینه نیز خانه‌های قرآن با مشکل مواجه هستند و نمی‎توانند هزینه مربوط به تهیه جایزه برای قرآن‌آموزان را فراهم کنند. علی‎رغم مشکلات مالی که خودم با آن مواجه هستم در کلاس‎های جزءخوانی قرآن ماه مبارک رمضان تلاش کردم برای افرادی‌ که به‌طور مستمر در جزءخوانی قرآن شرکت کرده‌اند، جوایزی تهیه کنم.

انتهای پیام
captcha