10 روز جهاد خدمت برای آبادانی / لزوم تخصصی کردن فعالیت‌ گروه‌های جهادی
کد خبر: 3948761
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
مدیر گروه جهادی شهید قبادی تبیین کرد؛

10 روز جهاد خدمت برای آبادانی / لزوم تخصصی کردن فعالیت‌ گروه‌های جهادی

مدیر گروه جهادی شهید مدافع حرم علیرضا قبادی به تأثیر فراوان اقدامات ضربتی در محرومیت‌زدایی مناطق محروم کشور از طریق برگزاری اردوهای 10 روزه جهادی اشاره کرد و گفت: افق آینده‌ گروه‌های جهادی در تخصصی کردن فعالیت‌های آن‌هاست.

به گزارش ایکنا، گروه‌‌های جهادی یکی از پایه‌های خدمت‌رسانی به نقاط محروم کشور و نیازمندان و مستضعفان هستند و بدون داشتن هیچ‌ چشم‌داشتی به عرصه خدمت‌رسانی و رفع محرومیت پرداخته و خدمات شایانی را به نیازمندان ارائه کرده‌اند. با شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت اغلب این گروه‌ها به سمت خدمات بهداشتی و کمک به کادر درمان بیمارستان‌های مختلف درگیر با بیماران کرونایی معطوف شده است. بسیاری از این گروه‌ها علی‌رغم پیگیری خدمات جهادی گذشته خود، طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، قدم در عرصه کمک مؤمنانه و مواسات نهاده و طی نزدیک به یک سال گذشته خدمات فراوانی را به محرومان و خانواده‌های بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند.

گروه جهادی شهید مدافع حرم علیرضا قبادی استان البرز یکی از گروه‌هایی است که طی سه سال فعالیت بدون وقفه توانسته است گام‌های مهمی در حوزه محرومیت‌زدایی از روستاهای محروم بردارد. این گروه جهادی با برگزاری اردوهای ویژه 10 روزه به صورت ضربتی وارد حوزه خدمت‌رسانی شده و تا کنون نیز برنامه‌های مهمی در حوزه‌های مختلف عمرانی، آموزشی و فرهنگی اجرا کرده است.

در دوران شیوع بیماری کرونا در کشور نیز اعضای گروه جهادی شهید قبادی ضمن لبیک‌گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کمک مؤمنانه و مواسات، وارد میدان شده و اقدامات فراوانی همچون توزیع بسته‌های معیشتی و ... را در این راستا انجام داده است.

ارسال نشود/////تأثیر اقدامات ضربتی در محرومیت‌زدایی با برگزاری اردوهای 10 روزه جهادی

هومن احتمالی، مدیر گروه جهادی شهید علیرضا قبادی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با نحوه راه‌اندازی و فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی در مقاطع مختلف زمانی، اظهار کرد: فعالیت‌های گروه جهادی شهید مدافع حرم علیرضا قبادی از سال ۱۳۹۴ و زیر نظر مجموعه بسیج دانشجویی استان البرز آغاز شد که این روند به مدت دو سال ادامه داشت و طی این مدت نیز فعالیت‌های جهادی خوبی از سوی اعضای گروه در نقاط محروم و نیازمند اجرا شد.

احتمالی در ادامه با بیان اینکه ماهیت این گروه جهادی طی سال ۹۶ از حالت دانشجویی خارج و تبدیل به گروهی مستقل شد، تصریح کرد: گروه جهادی شهید قبادی پس از استقلال در برنامه‌های خود، در تمامی زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، آموزشی، بهداشت و سلامت، عمران و آبادانی مشغول شده و نسبت به خدمت‌رسانی مناطق محروم اقدام کرد.

مدیر گروه جهادی شهید علیرضا قبادی ادامه داد: طی مدت سه سالی که از آغاز فعالیت‌های تخصصی گروه جهادی ما می‌گذرد، اقدامات فراوانی از رنگ‌آمیزی و مرمت مساجد و خانه‌های محرومان گرفته تا برگزاری کلاس‌های عقیدتی و اجرای برنامه‌های آموزشی در زمینه هنرهای دستی و نیز شرکت در خدمت‎رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه و آسیب‌دیدگان از سیل انجام داده‌ایم.

ارسال نشود/////تأثیر اقدامات ضربتی در محرومیت‌زدایی با برگزاری اردوهای 10 روزه جهادی

وی در ادامه با اشاره به نحوه همکاری مسئولان نهادهای مختلف و نیز وظایف ایشان در رابطه با حمایت از فعالیت گروه‌های جهادی بیان کرد: هنگامی که از مسئولان در نهادهای مختلف سخن می‎‌گوییم، با موضوعی کلی مواجه هستیم، چراکه در این زمینه باید وظیفه هر یک از نهادهای مختلف به صورت دستگاه به دستگاه بررسی شود که آیا این نهادها و مدیران آن‌ها که متولی امر محرومیت‌زدایی از نقاط محروم هستند، به درستی به وظایف خود عمل می‌کنند یا خیر؟.

احتمالی اظهار کرد: البته در مجموع می‌توان اینگونه بیان کرد، همین که نهادهای مختلف تاکنون در مقابل گروه‌های جهادی موضع‌گیری نکرده و اجازه می‌دهند تا گروه‌های جهادی مختلف به صورت کج‌دار و مریز در عرصه‌ خدمت‌رسانی حاضر شده و به محرومان و آسیب‌دیدگان خدمت کنند، جای شکر دارد.

مدیر گروه جهادی شهید علیرضا قبادی با اشاره به اینکه افق آینده‌ گروه‌های جهادی در تخصصی کردن فعالیت‌های آن‌هاست، گفت: با این تعریف یعنی با تخصصی شدن فعالیت‌های گروه‌های جهادی مختلف که تعداد آن‌ها نیز به توفیق الهی در کشور بسیار فراوان است، هم توان علمی و هم توان فنی لازم برای حرکت مسئله‌محور در حوزه محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و آسیب‌دیده به دست می‌آید.

ارسال نشود/////تأثیر اقدامات ضربتی در محرومیت‌زدایی با برگزاری اردوهای 10 روزه جهادی

وی با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی در ایام پیش از شیوع بیماری کرونا در کشور، بیان کرد: شکل فعالیت گروه ما در ایام پیش از شیوع کرونا تفاوت چشمگیری با زمان شیوع این بیماری منحوس در کشور داشت. در آن زمان برنامه‌های گروه در قالب اردو محور انجام می‌شد که طی آن اعضای گروه در بازه‌‌های زمانی عمدتاً ۱۰ روزه در فضا‌های روستایی مشغول به خدمت‌رسانی به نیازمندان می‌شدند.

احتمالی ادامه داد: طی برگزاری این اردوهای 10 روزه، فعالیت‌های مختلفی در حوزه‌های ساخت خانه عالم، مرمت خانه محرومان، رنگ‌آمیزی مدارس و مساجد، فعالیت‌های عمرانی، برگزاری کلاس‌های عقیدتی، آموزش هنرهای دستی، غربال‌گری دام و طیور و ... انجام می‌دادیم که امیدوار هستیم مورد رضایت درگاه الهی قرار گیرد.

مدیر گروه جهادی شهید علیرضا قبادی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی در دوران شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: با آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور، تمرکز فعالیت‌ گروه به فرمان مقام معظم رهبری بر موضوع کمک‌های مؤمنانه قرار گرفت که در این زمینه نیز با شناسایی تعدادی از دانش‌آموزان محروم، نسبت به تأمین بسته‌های کمک‌ معیشتی برای خانواده‌های این عزیزان اقدام کردیم.

ارسال نشود/////تأثیر اقدامات ضربتی در محرومیت‌زدایی با برگزاری اردوهای 10 روزه جهادی

وی با بیان اینکه تاکنون طی سه مرحله اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی در میان محرومان کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز در حال تدارک چهارمین مرحله از کمک‌ها هستیم، افزود: هسته مرکزی گروه ما شامل سه نفر از مدیران اصلی گروه است که با توجه به فعالیت‌های مختلفی که قصد انجام آن‌ها را داریم، برآورد نیروی انسانی مورد نیاز برای این فعالیت‌ها انجام شده و از نفرات مورد نیاز در برنامه‌های مختلف بهره‌گیری می‌کنیم.

احتمالی با اشاره به چگونگی راه‌اندازی گروه جهادی شهید قبادی نیز بیان کرد: در دوران دانشجویی و با توجه به علاقه‌ای که برای مشارکت در حرکت‌های جهادی داشتیم، به همراه چند نفر از دوستان وارد این حوزه شده و ابتدا در قالب دیگر گروه‌های جهادی مشغول خدمت‌رسانی به محرومان و آسیب‌دیدگان شدیم.

مدیر گروه جهادی شهید علیرضا قبادی تصریح کرد: پس از مدتی فعالیت در گروه‌های جهادی مختلف و حضور در اردوهای جهادی به همراه این گروه‌ها، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به ظرفیتی که دوستان جهادی داشتند، نسبت به ایجاد گروه جهادی مستقل برای خود اقدام کنیم که این توفیق با عنایت الهی حاصل و منجر به تشکیل گروه جهادی شهید علیرضا قبادی، از شهدای مدافع حرم شد.

انتهای پیام
captcha