بازگشت مدیر فلسطینی‌تبار به شورای امنیت ملی آمریکا
کد خبر: 3949268
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

بازگشت مدیر فلسطینی‌تبار به شورای امنیت ملی آمریکا

دولت جدید آمریکا حقوقدان فلسطینی‌تبار مخالف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را به عنوان مدیر سرویس اطلاعاتی شورای امنیت ملی آمریکا به این نهاد بازگرداند.

 به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی21، ماهر البیطار، حقوقدان آمریکایی فلسطینی‌تبار از سوی دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا به عنوان اولین مدیر سرویس اطلاعاتی شورای امنیت ملی به این نهاد خواهد پیوست.

 البیطار، مشاور کل دموکرات‌ها در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا بوده و به عنوان یکی از مشاوران ارشد حقوقی آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در موضوع استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز فعالیت کرده است.

البیطار در حالی به شورای امنیت ملی آمریکا بازمی‌گردد که پیش‌تر در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا به عنوان مدیر امور اسرائیل و فلسطین در این شورا و جانشین سامانتا پاور، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل مشغول بوده است.

کاربران عربی توئیتر نیز از این انتصاب دولت بایدن در شورای امنیت ملی آمریکا استقبال کردند.

یکی از کاربران نوشت: رأی‌گیری تاریخی محکومیت شهرک‌سازی در سازمان ملل در مقطعی رخ داد که البیطار، مدیر روابط فلسطین و اسرائیل بود. در این رأی‌گیری، واشنگتن از وتو کردن محکومیت شهرک‌سازی خودداری کرد.

انتهای پیام
captcha