مسلمانان در همه زمینه‌ها باید آماده مقابله با دشمنان‌ باشند
کد خبر: 3949289
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
آیت‌الله‌العظمی مدرسی:

مسلمانان در همه زمینه‌ها باید آماده مقابله با دشمنان‌ باشند

مرجع تقلید شیعیان در کربلای معلی با اشاره به آیه 60 سوره مبارکه انفال از مسلمانان خواستار شد: هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با دشمنان‌ آماده کنید که باید نیرو و قابلیت خود را در زمینه‌های سیاسی با وحدت، در اقتصاد با تولید و در مسائل اجتماعی با توسعه‌ انسانی، گسترش دهید تا نیازمند کشورهای دیگر نباشید.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلای معلی در سخنرانی هفتگی خود با اشاره به آغاز ریاست جمهوری جدید در آمریکا، گفت: تغییر سیاست‌مداران در ایالات متحده به معنی تغییر سیاست‌های این کشور نیست. با وجود اختلاف نظر بین گرو‌ه‌های حاکم، اهداف و سیاست‌های کلی در آمریکا خط قرمزی است که از آن عبور نمی‌کنند.

وی افزود: سیاست آمریکا در خصوص کشورهای منطقه تغییر نمی‌کند، چراکه این کشورها بازار مصرف تولیدات آمریکایی است و هرگز اجازه نمی‌دهند به کشورهای صنعتی و تولیدکننده تبدیل شوند.

این مرجع عالیقدر تقلید گفت: اقدامات نژاد‌پرستانه و عوام‌فریبانه رئیس‌جمهور سابق آمریکا که یادآور حکومت نازی‌ها بین دو جنگ جهانی بود و همچنین نادیده‌ گرفتن اصولی که ایالات متحده بر اساس آن شکل گرفته، به علاوه مدیریت ناموفق همه‌گیری کرونا که باعث رسوایی جهانی و مشکلات داخلی در آمریکا شد به شکست او در دور دوم انتخابات انجامید. باید در نظر داشته باشیم که این‌ها به این معنی نیست که رئیس‌جمهور کنونی قادر به اصلاح تمام ناکارآمدی‌های سلف خود باشد، مگر اینکه تغییر ریشه‌ای صورت گیرد.

آیت‌الله‎العظمی مدرسی تحولات اخیر آمریکا را برای امت مسلمان قابل تأمل برشمرد و بیان کرد: باید به دنبال حقیقت باشیم؛ سنت‌های خداوند را بشناسیم و ایمان بیاوریم که ظلم و جور پایدار نیستند. ملت‌های مسلمان ارزش‌های خاص خود را دارند و نباید به رفتن و آمدن رئیس‌جمهور در آمریکا دل‌خوش باشند. باید به ارزش‌های خود وفادار باشیم و سرزمین‌های خود را بدون تکیه بر کشورهای دیگر آباد کنیم.

وی در پایان با اشاره به آیه 60 سوره مبارکه انفال «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ؛ و هر چه در توان داريد از نيرو و اسب‌هاى آماده بسيج كنيد تا با اين تداركات دشمن خدا و دشمن خودتان و دشمنان ديگرى را جز ايشان كه شما نمى‌شناسيدشان و خدا آنان را مى‌شناسد بترسانيد و هر چيزى در راه خدا خرج كنيد پاداشش به خود شما بازگردانيده مى‌شود و بر شما ستم نخواهد رفت» از مسلمانان خواستار شد: مسلمانان هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با دشمنان‌ آماده کنید که باید نیرو و قابلیت خود را در زمینه‌های سیاسی با وحدت، در اقتصاد با تولید و در مسائل اجتماعی با توسعه‌ انسانی، گسترش دهید تا نیازمند کشورهای دیگر نباشید.

یادآور می‌شود، جلسات هفتگی سخنرانی آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود.

امیرمحسن سلطان‌احمدی
انتهای پیام
captcha