بررسی آرمان فلسطین در مجمع جهانی امور اجتماعی
کد خبر: 3949290
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳

بررسی آرمان فلسطین در مجمع جهانی امور اجتماعی

سمینار ویژه مجمع جهانی امور اجتماعی از امروز شنبه، 4 بهمن به بررسی «آرمان فلسطین و لزوم احقاق حقوق ملت فلسطین در برابر اشغالگری اسرائیل» خواهد پرداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی21، مجمع  جهانی امور اجتماعی(WSF) در بیستمین نشست خود شاهد مشارکت گسترده فلسطینیان برای برجسته کردن آرمان آن‌ها و آگاه‌سازی افکار عمومی از تجاوزگری‌هایی است که رژیم اشغالگر اسرائیل علیه فلسطینیان مرتکب می‌شود.

 قرار است در جلسه جدید مجمع که در سال جاری میلادی در فضای مجازی و از 23 تا 31 این ماه (از امروز، چهارم بهمن ماه) برگزار می‌شود، به‌طور ویژه به آرمان فلسطین پرداخته شود. با این حال این مجمع سالانه با برنامه‌های ویژه به بررسی آرمان فلسطین و برجسته کردن آن پرداخته است.

 در این جلسه وب سایت انگلیسی «میدل ایست مانیتور»(Middle East Monitor)  سمیناری را با عنوان «اشغالگری، آپارتاید و مبارزه فلسطین برای عدالت» را ترتیب می‌دهد که در 24 ژانویه، ساعت 15:00 به وقت قدس اشغالی برگزار می‌شود.

 این سمینار به شکل اینترنتی و درباره موضوعات «جنگ و صلح» و «عدالت اجتماعی و دموکراسی» در سایت مجمع اجتماعی جهانی پخش خواهد شد.

 «داوود عبدالله» رئیس سایت میدل ایست مانیتور و «احمد هویدی» روزنامه‌نگار در این سمینار حضور خواهند داشت.

«یافا المصری» پژوهشگر مطالعات جغرافیا از بیروت و «هنادی حلوانی» از فعالان در قدس اشغالی نیز در این سمینار مشارکت دارند و سمینار به زبان‌های انگلیسی، پرتغالی و اسپانیایی پخش می‌شود.

قرار است در این سمینار موضوع عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم اشغالگر اسرائیل، اوضاع اهالی قدس در سایه سیاست نژادپرستی رژیم اشغالگر و توسعه شهرک‌سازی‌ها در فلسطین اشغالی مورد بررسی قرار گیرد.
این سمینار همچنین به زندگی آوارگان فلسطین و مبارزه آنها در دفاع از حق بازگشت آواگان نیز خواهد پرداخت.

در همان روز مجمع اجتماعی فلسطین و مجمع اجتماعی مغرب عربی در ساعت 20 به وقت قدس اشغالی سمیناری را با عنوان چالش‌های جدید عدالت در فلسطین برگزار خواهند کرد. این سمینار حول محور جنگ و صلح و به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و عربی پخش می‌شود.

مجمع جهانی امور اجتماعی برای نخستین بار سال 2001 میلادی در برزیل برگزار شد و هر سال هم‌زمان با «مجمع جهانی اقتصاد» در «داووس» سوئیس و در مخالفت با آن برگزار می‌شود. مجمع جهانی اقتصاد با حضور رهبران سیاسی و تجاری جهان برگزار می‌شود. مجمع جهانی اجتماعی برخلاف مجمع جهانی اقتصاد در نشست‌های چند روزه خود به طور سنتی به انتقاد از تجارت آزاد و نکوهش سرمایه‌داری و زیان‌های آن می‌پردازد. از بیست سال پیش این مجمع توانسته صدها هزار نفر را علیه روند جهانی‌سازی بسیج کند.

انتهای پیام
captcha