توصیف نوجوان 13 ساله حافظ قرآن از آرامش وصف‌ناپذیر انس با قرآن
کد خبر: 3949376
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲

توصیف نوجوان 13 ساله حافظ قرآن از آرامش وصف‌ناپذیر انس با قرآن

عطیه فتحی، حافظ کل شعبه انصار استان البرز مؤسسه جامعةالقرآن درباره برکت قرآن در زندگی فردی و اجتماعی گفت: آرامش مهمترین برکت است. با رجوع به قرآن و تلاوت و تدبر در آیات، انسان به آرامشی وصف‌ناپذیر می‌رسد که قابل مقایسه با هیچ چیز آرامش‌دهنده دیگری نیست.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) با راه‌اندازی گروه قرآن‌یاوران در پیام‌رسان سروش، اقدام به ارائه راهکارهای مناسب برای آموزش در عرصه مجازی، تبادل نظر و تجربیات بین اساتید، مربیان و کادر اجرایی شعب و معرفی برترین‌ حافظان مؤسسه کرده است.

معرفی حافظان کل قرآن فعال و برتر مؤسسه هر هفته روزهای جمعه، یکی از برنامه‌های تشکیل این گروه مجازی است. این هفته عطیه فتحی، حافظ کل از شعبه انصار استان البرز مؤسسه و دارنده دارنده رتبه دوم رشته قرائت تحقیق در بیست و دومین جشنواره جامعةالقرآن معرفی شد.

عطیه فتحی متولد سال 1386 در استان البرز است. وی به دلیل اینکه مادرش مربی و مدرس قرآن است، از سن پایین و حدود چهار سالگی وارد عرصه قرآن می‌شود و در کلاس‌های حفظ موضوعی، روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و حفظ جز ۳۰ شرکت می‌کند و سپس به دلیل توانایی حفظ، وارد عرصه حفظ کل به صورت تخصصی می‌شود و سال 98 توانست به درجه حفظ کل برسد.

این حافظ کل در حال حاضر در کنار تثبیت، به دنبال فراگیری اصول و فنون صوت و لحن کلام الله مجید است، درباره انگیزه‌اش برای ورود به این عرصه گفت: پس از ورود به دوره‌های تجوید، متوجه علاقه‌ام به زمینه قرائت شدم و سعی کردم به صورت ویژه در ابتدا به ترتیل و سپس به فراگیری اصول و فنون صوت و لحن بپردازم که تاکنون نیز با بهره‌مندی از اساتید، در حال امتداد آن هستم.

وی درباره تأثیر حفظ قرآن در تسلط بر تلاوت، افزود: مسلماً هر اندازه برنامه تثبیت محفوظات دقیق‌تر باشد و روخوانی بهتری داشته باشی، همان اندازه هم تلاوت بهتر و پر رنگ‌تری ارائه خواهی داد. هرچند داشتن صدا و استعداد نیز در این زمینه بسیار نقش پر رنگی دارد.

فتحی درباره آرامشی که از قرآن گرفته است، بیان کرد: با رجوع به قرآن و تلاوت و تدبر در آیات، انسان به آرامشی وصف‌ناپذیر می‌رسد که قابل مقایسه با هیچ چیز آرامش‌دهنده دیگری نیست.

انتهای پیام
captcha