فضای بین‌الملل نیازمند ابزار‌های رسانه‌ای گوناگون است
کد خبر: 3949649
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
مدیرکل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

فضای بین‌الملل نیازمند ابزار‌های رسانه‌ای گوناگون است

مدیرکل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: امروز در عصری به سر می‌بریم که برای ترویج و تبلیغ فعالیت‌های خود در عرصه داخلی و بین‌المللی نیازمند ابزارهای مختلف و متعدد رسانه‌ای هستیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام مهدی زارغ بی‌عیب، مدیرکل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست مشترک با نماینده جامعةالمصطفی العالمیه در خراسان رضوی در سخنانی اظهارکرد: سازمان‌ها باید از امکانات و ظرفیت‌های یکدیگر باخبر باشند تا از آن برای همکاری بیشتر و استفاده از ظرفیت‌ها بهره ببرند.

این فعال عرصه بین‌الملل در خصوص فضای رسانه‌ای موجود افزود: اگر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امکانات رسانه‌ای در اختیار داشته باشد، می‌تواند فعالیت‌های خود را به خوبی در فضای مجازی گسترش دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین زارع بی‌عیب در خصوص برخورد با فضای بین‌الملل بیان کرد: در مواجهه با این فضا، نباید مانند نگاه داخلی رفتار کنیم. فضای بین‌الملل به ابزار‌های گوناگون نیاز دارد و باید با توجه به شرایط هر منطقه، برای آن برنامه‌ریزی داشت.

وی گفت: می‌توانیم از محصولات و تولیدات علمی المصطفی بهره‌مند شویم، همچنین دوره‌های آموزشی نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان می‌تواند برای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی راه‌گشا باشد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، نماینده المصطفی در خراسان رضوی ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نمایندگی جامعةالمصطفی در استان خراسان رضوی(ع) اظهارکرد: این دو مجموعه از دیرباز همیشه با هم ارتباط خوب و دوستانه‌ای داشته‌اند.

وی با اشاره به جایگاه سازمان‌های آستان قدس، جامعةالمصطفی و سازمان فرهنگ به عنوان سه نهاد معظم در عرصه بین‌المللی، گفت: به دلیل ارتباطات هر سه نهاد با خارج کشور، این نهاد‌ها بهتر به بزرگان ادیان دسترسی دارند که می‌توان از این ظرفیت بزرگ به خوبی بهره برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح با اشاره به شرایط کنونی فضای مجازی که عرضه کننده‌های فراوانی در این زمینه وجود دارند، گفت: در شرایط کنونی باید به گونه‌ای عمل کنیم که مخاطبان به صورت تخصصی به نیاز‌های خود دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید برای تخصصی کردن تبلیغات در فضای مجازی، از عمومی کاری بپرهیزیم و برای نمونه، باید در زمینه‌های کودک، نوجوان، زنان، جامعه پزشکان، استادان دانشگاه و به ویژه جوانان و دیگر گروه‌های جامعه برنامه‌ریزی و کار کنیم.

انتهای پیام
captcha