اجرای طرح «به استقبال گام دوم» از سوی دانشگاه مالک اشتر
کد خبر: 3949705
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

اجرای طرح «به استقبال گام دوم» از سوی دانشگاه مالک اشتر

مشاور مرکز تعالی خانواده دانشگاه صنعتی مالک اشتر از اجرای طرح «به استقبال گام دوم» از سوی این دانشگاه ویژه تمامی جوانان دانشگاهی خبر داد.

حجت‌الاسلام علی هوشیار، مشاور مرکز تعالی خانواده دانشگاه صنعتی مالک اشتر، در گفت‌وگو با ایکنا، از اجرای طرح «به استقبال گام دوم» از سوی این دانشگاه خبر داد و گفت: مخاطبان این طرح تمامی جوانان دانشگاهی هستند.

وی با اشاره به ضرورت موضوع، افزود: بیش از هزار سال صالحان این سرزمین در انتظار فرصتی برای خدمت به مردم و زمینه‌سازی فرج بوده‌اند. فرصتی که امروز نصیب ما شده، ولی با سهل‌انگاری درگذر است.

هوشیار بیان کرد: در شرایطی که دشمنان شبانه‌روز تلاش می‌کنند و افرادی را برای آینده این ملت تربیت می‌کنند، آسیب‌شناسی و هم‌اندیشی راهکارها و گفتمان‌سازی ضرورت دارد.

مشاور مرکز تعالی خانواده دانشگاه صنعتی مالک اشتر هدف از این طرح را تحقق بهتر آرمان‌های مندرج در گام دوم انقلاب دانست و به شیوه اجرای آن اشاره و اظهار کرد: نشست‌های آموزشی بر خط و بسته‌های آماده، کرسی‌های آزاداندیشی، مشاوره به جوانان، مصاحبه با صاحبان تجربیات، الگوسازی و مشارکت مخاطبان در تحقیق و دلنوشته و بازدیدها برنامه‌هایی هستند که برای این طرح در نظر گرفته شده است.

هوشیار مبانی نظری طرح را تحولات گسترش شیعه در ایران از صدر اسلام تا مردم‌سالاری دینی، زمینه‌ها و مراحل انقلاب اسلامی، آشنایی با سیاست‌های کلی نظام، مبانی انقلاب از دیدگاه امام و رهبری، شهید بهشتی و شهید مطهری عنوان کرد.

وی در ادامه به راهبردها اشاره کرد و گفت: ضرورت سیستم‌سازی و روش‌های آن، روش‌های آینده‌پژوهی و سناریوهای آن، درآمدی بر الگوهای پیشرفت و مدل‌های تعالی سازمان‌ها، شاخص‌های انسان انقلابی و جهادی و ویژگی‌ها در بیانات امام خامنه‌ای، شاخص‌های مدیریت تکنوکراتی میان مسئولان جمهوری اسلامی، فاصله طبقاتی در ایران، علل سیستمی و راهکارها، آداب و احکام کسب و کار، معاملات و قراردادها، آسیب‌ها و راهکارهای انقلاب در بیانات امام خامنه‌ای، آسیب‌شناسی مدیریت سازمان‌ها با تأکید بر قانون پارکینسون، اصل پیتر، هزینه نهایی و هزینه فرصت تصمیمات، آسیب‌شناسی سیستم مالی کشور و پیشنهادات در چارچوب قانون و پیشنهادات اصلاح قانون، آسیب‌شناسی رویکردهای استخدام نیروی انسانی در ۴۰ سال گذشته، مسائل شرکتی‌ها و مشکلات سازمان تأمین اجتماعی، آسیب شناسی نگه داشت نیروی انسانی و بررسی مصداق‌های خدمات رضایت‌مندی کم‌هزینه با تأکید بر شاخص‌ها و راهکارهای شور و نشاط سازمانی برخی از این راهبردها هستند.

هوشیار ادامه داد: کار تیمی و آسیب‌شناسی جامعه‌شناسی ما، خدمات رضایت‌مندی کم‌هزینه، شاخص‌ها و راهکارهای شور و نشاط سازمانی، انتقال تجربیات و خلاصه تجربیات مدیران ۴۰ ساله در ۴۰ دقیقه برای دانشجویان، راه نجات در چالش‌های ارتکاب گناهانی مثل رشوه، ربا و پارتی‌بازی، آشنایی با علوم شناختی، پدافند غیرعامل، جنگ‌های سایبری و نبردهای پیش رو، تنظیم وصیت‌نامه، اخلاق اداری، اخلاق امور بازرگانی و خرید، اخلاقی نظامی، اخلاق بازرسی، اخلاق کادر پزشکی، اخلاق تعلیم و تربیت، اخلاق حفاظتی، بازدید از الگوهای کار جهادی در کشور و بازدید از نمایشگاه‌های خرابکاری سایبری و هسته‌ای از دیگر راهبردهای تعیین شده برای این طرح هستند.

انتهای پیام
captcha