توزیع 192 میلیارد تومان بسته‌های بهداشتی و حمایتی میان نیازمندان
کد خبر: 3949790
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
مدیرکل اوقاف تهران تشریح کرد؛

توزیع 192 میلیارد تومان بسته‌های بهداشتی و حمایتی میان نیازمندان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ضمن تشریح طرح‌های هشت گانه این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون، از توزیع بیش از 192 میلیارد تومان بسته‌های بهداشتی و حمایتی در میان محرومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری تشریح برنامه‌های سال جاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران امروز، ششم بهمن ماه در محل سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

عبداللهی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در این ‌نشست طی سخنانی ضمن تشریح طرح‌های این سازمان در سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری طرح‌‌های مختلفی را با توجه به مناسبت‌های مختلف سال جاری نام‌گذاری و اجرا کردیم.

وی با اشاره به شرایط ویژه کشور در سال جاری به سبب شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: اولین طرحی که در ابتدای سال جاری و همزمان با ایام عید نوروز اجرا کردیم، طرح «آستان مهربانی» بود که طی اجرای آن تعداد ۶۹ هزار و 300 سبد بهداشتی شامل ماسک، مواد ضد عفونی کننده و شوینده و نیز تعداد ۱۸ هزار و ۵۸ سبد حمایتی ارزاق در بین نیازمندان توزیع شد.

عبداللهی بیان کرد: طرح بعدی که در ایام نیمه شعبان اجرا شد، طرح «تبرکات مهدوی» بود که طی اجرای آن نیز تعداد 63 هزار و 739 سبد بهداشتی و 6 هزار و 397 سبد ارزاق حمایتی در بین محرومان و نیازمندان استان تهران توزیع شد. همچنین، طرح «ضیافت همدلی» نیز برنامه‌ای بود که همزمان با ماه مبارک رمضان اجرا شد و طی برگزاری آن نیز تعداد 61 هزار و 360 سبد بهداشتی و 19 هزار و 643 سبد ارزاق حمایتی توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران افزود: چهارمین طرحی که طی سال جاری و همزمان با عید سعید غدیر خم اجرا شد، طرح «تبرکات علوی» بود که در قالب این طرح نیز تعداد 1 هزار و 495 سبد بهداشتی و 3 هزار و 252 سبد حمایتی ارزاق در میان نیازمندان شناسایی شده در استان تهران توزیع شد.

وی با اشاره به اجرای طرح «شمیم حسینی» در ایام ماه‌های محرم و صفر سال جاری تصریح کرد: اولین مرحله از این طرح با عنوان «شمیم حسینی اول» در دهه اول ماه محرم اجرا شد که طی اجرای آن تعداد 351 هزار و 110 سبد بهداشتی و 46 هزار و 923 سبد حمایتی ارزاق به مستضعفان و محرومان اعطا شد.

عبداللهی بیان کرد: سال گذشته طرح شمیم حسینی برای اولین بار اجرا شد که طی اجرای آن کمک‌هایی در اختیار مساجد و حسینیه‌ها قرار داده شد تا نسبت به برپایی مراسم عزاداری ماه محرم اقدام کنند. همچنین، در این راستا نمایشگاهی نیز برای اولین بار در حدود 30 امامزاده تهران و تعدادی از شهرستان‌های استان برپاشد که ضمن توجه به فرهنگ عاشورایی در آن نسبت به تأمین مایحتاج مساجد و حسینیه‌ها نیز اقدام می‌شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران افزود: البته امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، طرح شمیم حسینی از قالب نمایشگاهی خارج شده و به طرحی جهت توزیع بسته‌های بهداشتی و حمایتی تبدیل شد. مرحله دوم طرح شمیم حسینی نیز ویژه ایام اربعین حسینی اجرا شد که توزیع تعداد 70 هزار و 890 بسته بهداشتی و 13 هزار و 250 بسته حمایتی ارزاق از برنامه‌های آن بود.

وی اظهار کرد: همچنین، طرح «احسان ماندگار» نیز مصادف با بازگشایی مدارس در اوایل مهرماه اجرایی شد که در راستای اجرای این طرح نیز تعداد 3 هزار و 30 سبد بهداشتی و 4 هزار و 920 بسته حمایتی ارزاق تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد. البته در این طرح که هر ساله در اوایل مهرماه اجرا می‌شود، به جز سبدهای حمایتی و بهداشتی اقلامی همچون کیف، لوزم‌التحریر و ... در میان دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع می‌شد که امسال با توجه به شیوع کرونا در کشور، اقلام بهداشتی و حمایتی نیز بدان اضافه شد.

عبداللهی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون و در مجموع هفت طرح اعلام شده، تعداد 620 هزار و 924 بسته بهداشتی و 112 هزار و 443 بسته حمایتی ارزاق به نیازمندان اعطا شده است که برای آن‌ها به ترتیب چهار میلیارد و دویست میلیون تومان و 165 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران بیان کرد: هزینه این طرح‌های از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و با همکاری متولیان، موقوفات و هیئت‌امنای امامزاده‌های استان تهران (313 امامزاده در استان تهران) و خیران نیکوکار تأمین و پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: هشتمین و آخرین طرحی که طی سال جاری اجرایی شده است، طرح «شهید سلیمانی» بود که از اول آذرماه سال جاری آغاز شده و تا زمان سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی به مدت 43 روز برگزار شد که طی اجرای این طرح نیز تعداد 114 هزار و 860 سبد بهداشتی و 47 هزار و 250 سبد حمایتی ارزاق در میان نیازمندان و محرومان توزیع شده است.

عبداللهی با بیان اینکه این طرح معنوی نیز همزمان با رزمایش کمک مؤمنانه و مواسات که از سوی مقام معظم رهبری مظرح شد، آغاز و اجرایی شده است، اظهار کرد: طی اجرای این طرح نیز مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای سبدهای بهداشتی و 21 میلیارد تومان برای سبدهای حمایتی ارزاق هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در پایان سخنان خود بیان کرد: طرح ویژه‌ای نیز برای ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است که جزئیات این طرح نیز در آینده‌ای نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha