طرح جامع پویش ملی زکات و توانایی ایجاد انگیزه در زکات‌دهندگان
کد خبر: 3949798
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴

طرح جامع پویش ملی زکات و توانایی ایجاد انگیزه در زکات‌دهندگان

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: طرح جامع پویش ملی زکات، یک خیز جمعی و راهی برای ترویج مؤثر فرهنگ زکات است که انگیزه‌های زکات‌دهندگان را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، سی‌ونهمین جلسه شورای عالی زکات کشور با حضور حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای عالی زکات، آیت‌الله عالمی، رئیس سابق شورا، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر شورای عالی زکات، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام موسوی مقدم، قائم‌مقام سازمان صداوسیما و نمایندگان نهادهای مختلف عضو شورا صبح امروز دوشنبه، ششم بهمن‌ماه در سالن جلسات مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر «سرچشمه» برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اذعان کرد: «طرح جامع پویش ملی زکات» که از سوی اداره‌کل رسانه و عملیات‌ وی‍ژه این سازمان شکل گرفت، توانایی ایجاد یک خیز جمعی را دارد و اگر تمام مجموعه‌ها در امر زکات به طور جدی فعالیت داشته باشند، این خیز جمعی به یک گام بلند تبدیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام قمی اظهار کرد: جدی گرفتن و ترویج فرهنگ زکات یکی از اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود. همچنین، در این راستا یکی از وظایفی که بر عهده سازمان قرار داده شد کمیته فرهنگ‌سازی، ترویج و تبلیغ زکات است تا اراده‌های جدی تبلیغ و ترویج با یکدیگر پیوند برقرار کند.

وی گفت: ۸۵۰ دقیقه برنامه تلویزیون برای ترویج و تبلیغ فرهنگ زکات بسیار کم است. همچنین، تیزرها و برنامه‌هایی که برای فعالیت‌های کمیته امداد تولید شد در تغییر ذهنیت جامعه بسیار اثربخش بود، بنابراین می‌طلبد در زمینهٔ زکات، آثاری تولید شود که برای مخاطبان جذاب باشد.

حجت‌الاسلام قمی تولید محتوا در زمینهٔ زکات و عرضه آن در رسانه و فضای مجازی را لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: تولیدات فاخری باید در این زمینه تولید شود و در ساعات مناسب برای استفاده افزون‌تر پخش شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طرح جامع پویش ملی زکات را یک خیز جمعی برشمرد و بیان کرد: این خیز جمعی باید به یک گام بلند تبدیل شود و هنگامی‌ که فرهنگ زکات به‌خوبی ترویج شود، انگیزه‌های زکات‌دهندگان نیز افزایش می‌یابد و این ترویج مؤثر فرهنگ زکات را می‌طلبد.

وی در پایان بیان کرد: با اهتمام به فرهنگ‌سازی ترویج و تبلیغ زکات از سوی همه مجموعه‌ها ثمرات ملموس؛ پررونق‌تر شدن و پررنگ‌تر شدن این امر را شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه در این شورا ترویج و فرهنگ سازی برعهده سازمان تبلیغات است، اظهار کرد: در این حوزه برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم که در قالب ظرفیت امامان محلات در روستاها و نقاط مختلف کشور و همچنین، طرح جامع پویش ملی زکات اجرایی خواهد شد.

همچنین، در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام میرمحمدیان، قائم‌مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات و احمد مداحی، مسئول شورای اطلاع‌رسانی سازمان به تشریح این دو طرح پرداختند.

در ادامه، حجت‌الاسلام تقوی،‌ رئیس شورای عالی زکات نیز در سخنانی ضمن تأیید و تأکید طرح اطلاع‌رسانی سازمان تبلیغات، بر مشارکت نهادهای مختلف برای تولید محتوا و تأمین منابع مورد نیاز طرح تأکید کرد.

در بخش پایانی جلسه نیز حجت‌الاسلام موسوی، نماینده مردم اردبیل در مجلس و ناظر مجلس بر شورای زکات توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته در دشت مغان ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha