برگزاری همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی
کد خبر: 3949893
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
مصری خبر داد؛

برگزاری همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی

عضو کمیته قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به اهمیت جذب جامعه پزشکی به مفاهیم قرآنی و علوم انسانی اسلامی از برگزاری هشتمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی کشور خبر داد.

برگزاری هشتمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت/ لزوم نزدیک کردن علوم انسانی اسلامی به سلامتمهدی مصری، عضو کمیته قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی، در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری هشتمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ویژه جامه پزشکی کشور خبر داد و تصریح کرد: این همایش در سال‌های گذشته با هدف انس جامعه پزشکی کشور در محور‌های مختلف برگزار شده است. امسال نیز با توجه به شیوع کرونا، این همایش ملی با محوریت قرآن، عترت و جامعه پزشکی و جلوه‌های ایثار و تاب‌آوری در بلایا برگزار می‌شود.

مصری ادامه داد: «درمان و توسل به قرآن و عترت، دو بال شفا و سلامت»، «مدیریت دانش سلامت در دوران معاصر از منظر قرآن و عترت»، «آموزه‌های قرآن کریم در بلایا»، «اهمیت سلامت معنوی در بحران کرونا» و «اهمیت پرستاری از منظر قرآن و عترت» از دیگر محور‌های هشتمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت است.

وی در مورد دستاورد‌های این همایش در سال‌های گذشته اظهار کرد: این همایش‌ درصدد جذب جامعه پزشکی به قرآن و مفاهیم نورانی آن است. اگرچه تا حدودی در این زمینه به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم، اما هنوز در برخی مسائل مانند اخلاق پزشکی مشکل وجود دارد، در صورتی که باید این‌گونه همایش‌ها به این معضلات نیز بپردازد.

این پژوهشگر قرآن و سلامت با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون شبهات مختلفی در مورد نقش دین در سلامت به ویژه در فضای مجازی شکل گرفته است، گفت: در این همایش قرار است به بخشی از این شبهات پاسخ داده شود. یکی از این شبهات در مورد مصرف الکل است که چگونه قرآن آن را نهی می‌کند. قرآن می‌گوید ضرر الکل بیشتر از سود آن است. فواید الکل در زمینه پاکسازی دست و پوست است، اما مصرف آن به صورت نوشیدن زیان‌های بسیاری مانند آریتمی‌های قلبی به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: جامعه پزشکی مسلمان علاوه بر دانش پزشکی باید اخلاق، شرع و دستورات دینی را بیاموزد و نسبت به آموزه‌های وحیانی بی‌تفاوت نباشد. ۸۰ درصد دستورات الهی در قرآن به موضوع بهداشت روان، سلامت معنوی و سبک زندگی ارتباط دارد. چنین همایش‌هایی کمک می‌کند که این موضوعات تبیین شود.

مصری یادآور شد: باید علوم انسانی اسلامی یا علوم وحیانی شامل فقه و اخلاق را به علوم سلامت نزدیک کرد، چنانچه این اتفاق رخ ندهد سلامت به خطر می‌افتد، علت گرایش جامعه پزشکی به قرآن نیز به این دلیل است که هر روز نیاز به مسائل بین رشته‌ای به ویژه علوم سلامت و علوم وحیانی بیشتر می‌شود. علوم انسانی اسلامی وقتی در کنار علوم دیگر باشد از انحراف آن‌ها جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایکنا، هشتمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت قرار است ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه در مشهد مقدس برگزار شود.
انتهای پیام
captcha