تأکید بر کنترل جریان سفر در ستاد کرونا
کد خبر: 3949929
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

تأکید بر کنترل جریان سفر در ستاد کرونا

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در جلسه این کمیته بر لزوم کنترل سفرها تأکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم بیماری از شهری به شهر دیگر منتقل شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در پنجاه و پنجمین نشست این کمیته که امروز هفتم بهمن‌ماه، با حضور ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی و علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا  و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در محل وزرات کشور برگزار شد با تشریح اینکه روند نزولی بیماری طی ماه‌های اخیر گویای درستی مسیر فعالیت دستگاه‌های فعال در کنترل این  بیماری است، گفت: باید با رصد دقیق بیماری و اثر بخشی سیاست‌های اتخاذ شده، بتوانیم روند کنترلی بیماری را در کشور حفظ و در نهایت این بیماری منحوس را در کشور ریشه کن سازیم.
 
رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی کرونا با بیان اینکه تجربه بیماری نشان داد که دو فاکتور محدودیت ترددها و اجتماعات مردمی بیشترین اثر را در کنترل بیماری داشته‌اند، گفت: باید با نگاهی هوشمند تلاش کنیم جریان مهم سفر را کنترل کنیم و اجازه ندهیم بیماری از شهری به شهر دیگر منتقل و سرایت شود.
 
ذوالفقاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نقش مؤثر و مثبت مردم در روند مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: مردم عزیز کشورمان همراهی بسیاری عالی و مؤثری در کنترل بیماری داشتند که جا دارد کمال تقدیر و تشکر را از شهروندان عزیز کشورمان داشته باشیم. باید روند محدودیت‌ها به سمتی برود که کمترین آسیب را به حوزه اقتصادی و کسب و کار مردم عادی بزند.

معاون وزیر کشور به اظهارات وزیر کشور در نشست استانداران سراسر کشور در خصوص در پیش بودن ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تأکید وزیر کشور بر این است که باید کاری کنیم که روند بیماری در کشور طی ماه‌های آتی به سمتی برود که دیگر مجبور به اعمال محدودیت‌های اضافی نباشیم.
 
ذوالفقاری تصریح کرد: یکی از پیشنهادات کمیته به ستاد ملی کرونا با توجه به در پیش بودن ایام نوروز این است که خود کمیته بتواند با بررسی جمیع شرایط اقتصادی و اجتماعی نسبت به شرایط کرونایی کشور با تأیید وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام
captcha