درخواست مجازات بین‌المللی برای واردکنندگان کالاهای اسرائیلی
کد خبر: 3949943
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

درخواست مجازات بین‌المللی برای واردکنندگان کالاهای اسرائیلی

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا شرکت‌های اماراتی را که اقدام به واردات کالاهای اسرائیلی می‌کنند، مجازات کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی ۲۱، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، از سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست تا اقدامات لازم را در مورد شرکت‌هایی که با شهرک‌نشینان صهیونیست معامله می‌کنند، اتخاذ کنند.

وی در درخواست خود به شرکت‌های اماراتی اشاره کرد که کالاهای ساخت شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری را بدون در نظر گرفتن سازنده آن وارد می‌کنند.

اشتیه ابراز امیدواری کرد که این شرکت‌ها و کشورها توجه داشته باشند که چنین اقدامی نقض قوانین بین‌المللی است. وی در عین حال از هرگونه عقب‌نشینی در معامله با شهرک‌های صهیونیستی و رد اشغالگری و پایبندی به قوانین بین‌المللی استقبال کرد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان خواستار موضع واحد کشورهای عربی در قبال اشغالگری رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با این رژیم غاصب شد.

امارات متحده عربی خط واردات کالاهای ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ را افتتاح کرده است. این اقدام با مخالفت بسیاری از کشورهای جهان از جمله اتحادیه اروپا روبه‌رو شده و آن را جنایت جنگی خوانده‌اند.
انتهای پیام
captcha