آیت‌الله ضیاءآبادی در بیمارستان بستری شد
کد خبر: 3949947
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

آیت‌الله ضیاءآبادی در بیمارستان بستری شد

آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی، از مفسرین قرآن و اساتید اخلاق، به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده است.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی، از مفسران قرآن و اساتید اخلاق، به علت ابتلای به بیماری کرونا، مدت سه روز است که در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده است.

پیگیری‌های ایکنا حکایت از مطلوب بودن حال عمومی ایشان دارد و حتی برخی منابع ابتلای ایشان به کرونا را تأیید نکردند. نزدیکان این استاد اخلاق از مردم برای شفای کامل ایشان درخواست دعا دارند.

بنابر این گزارش، آیت‌الله سیدمحمد ضیاء‌آبادی در سال ۱۳۰۷ شمسی در روستای ضیاءآباد، واقع در ۴۵ کیلومتری شهرستان قزوین و در خانواده‌ای روحانی دیده به جهان گشود. پدر ایشان، سیدمحمود ضیاءآبادی از روحانیان متقی، مورد اعتماد، محل پناه مردم و خوشنام بود که در کنار تبلیغ، اقامه نماز و مطالعه روزانه کتب مذهبی، مخارج خانواده 9 نفری خود را با کشاورزی تامین می‌کرد. او سحرها قبل از اذان صبح مشغول شب زنده‌داری می‌شد و بعد از اقامه فریضه اذان صبح با آهنگ خوش، قرآن تلاوت می‌کرد. مادر ارجمندش هم از زنان پارسا و آشنا به مسائل اسلامی بود.

از شهریور سال ۱۳۲۰ برای تحصیل علوم اسلامی به شهرستان عالم پرور قزوین رفت و پس از طی کردن دروس مقدماتی از درس علما و مراجع صاحب‌نام از جمله آیت‌الله طباطبایی، آیت‌الله سدهی اصفهانی، آیت‌الله بروجردی،  امام خمینی و علامه طباطبایی بهره برد.

ایشان در سال ۱۳۴۰ به تهران هجرت کرد و در طول بیش از ۴۰ سال اقامت در تهران منشاء خدمات علمی و فرهنگی و عمرانی زیادی شد. «امامت»، «تفسیر سوره انفال»، «تفسیر سوره یونس»، «شب مردان خدا: آداب و فضیلت نماز شب»، «شرح و تفسیر دعای توبه از صحیفه سجادیه» و «در جست‌وجوی دین» از جمله آثار این استاد اخلاق است.

انتهای پیام
captcha