استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای انجام فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3949988
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان:

استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای انجام فعالیت‌های قرآنی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که توسط اتحادیه کشوری با شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی منعقد شده، کلیه مؤسسات قرآنی سطح استان که به دلیل نداشتن مکان، معلق شده‌اند می‌توانند از مکان هیئت‌های مذهبی، جهت انجام فعالیت‌های قرآنی خود استفاده کنند.

عماد ناصری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی دیدار با مدیران عامل مؤسسات در سراسر استان و بررسی و احصا مشکلات آنان است. این دیدارها را از شهرستان بندرعباس آغاز کردیم و در هفته‌های آینده نیز بازدیدها در سایر شهرستان‌های استان آغاز می‌شوند.

وی افزود: پایش‌هایی در گذشته توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی و اداره‌کل ارشاد هرمزگان انجام شده و سوابق مؤسسات قرآنی در سامانده حمد ثبت شده است. بازدیدهایی که با مدیران مؤسسات خواهیم داشت در راستای معرفی اتحادیه به مؤسسات و دریافت انتقادات، پیشنهادات و درد و دل‌های آنان خواهد بود. شخصاً به دنبال پیگیری همه نقطه نظرات فعالان قرآنی جهت ایجاد تسریع در پیشرفت امور قرآنی استان هستم تا همه نظرات و پیشنهادات پس از اولویت‌بندی به مرحله اجرایی درآیند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان تصریح کرد: این دیدارها از آن جهت ضروری هستند که بتوانیم یک هم‌افزایی، همدلی و همبستگی بین مؤسسات قرآنی با یکدیگر و همچنین مؤسسات با اتحادیه برقرار کنیم تا بتوانیم گسستگی موجود در جامعه قرآنی هرمزگان  را از بین ببریم. برای ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی بین مردم، ابتدا باید از خود آغاز کنیم.

ناصری عنوان کرد: پس از دیدار با مدیران عامل مؤسسات قرآنی استان تلاش می‌کنیم حمایت خود از مؤسسات قرآنی فعال و دارای مکان را تقویت کرده و مؤسسات معلق و بدون مکان را به صورت ویژه‌ای مورد حمایت قرار دهیم. امیدواریم به واسطه این دیدارها به زودی شاهد فعال شدن همه مؤسسات قرآنی استان و یک انقلاب درونی در مؤسسات باشیم.

وی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای توسط اتحادیه کشوری با شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی منعقد شده تا به واسطه آن کلیه مؤسساتی که بدون مکان هستند بتوانند از مکان هیئت‌های مذهبی در شهرها و روستاها، جهت انجام فعالیت‌های قرآنی خود استفاده کنند. از کلیه مدیران مؤسسات قرآنی هرمزگان انتظار داریم از اتحادیه استان حمایت کنند و اولین گام این است که به عضویت اتحادیه درآیند تا ما نیز بتوانیم متعاقباً از آن‌ها حمایت کنیم، در این راستا تقاضا داریم مدارک خود را جهت عضویت تا تاریخ 30 بهمن‌ماه به دبیرخانه اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان واقع در مرکز افق امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس تحویل دهند.

خبرهای خوبی در زمینهٔ بیمه فعالین قرآنی در راه است

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان اظهار کرد: در زمینهٔ بیمه فعالان قرآنی نیز خبرهای خوبی در راه است و معلمان قرآن و مدیران مؤسساتی که دغدغه بیمه دارند، منتظر اخبار خوبی که به زودی از سوی اتحادیه کشوری ابلاغ می‌شود، باشند.

ناصری با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی رسالت بزرگی در حوزه ترویج و تبلیغ قرآن در جامعه دارند و انتظار می‌رود این رسالت را به بهترین نحو انجام دهند، خاطرنشان کرد: از مؤسسات قرآنی فعال و حتی غیرفعال در سطح استان هرمزگان انتظار داریم در 2 ماه باقی‌مانده به پایان سال جاری، فعالیت‌های قرآنی خود را تقویت یا آغاز کنند. اکنون گسترش فضای مجازی، بستر بسیار مناسبی را برای فعالیت‌های قرآنی با هزینه‌های کمتر فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: در راستای معرفی و برجسته شدن مؤسسات قرآنی تعلیق یا منحل شده در استان و همچنین احصا مشکلات آنان با همکاری اتحادیه کشوری، شرایطی برای مصاحبه با مدیران این مؤسسات و بررسی دلایل منحل یا تعلیق شدن مؤسسه‌شان توسط شبکه قرآن صدا و سیما، فراهم می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان از برگزاری یک محفل انس با قرآن در شهرستان میناب و پخش مستقیم آن از شبکه قرآن و خلیج‌فارس در تاریخ 20 بهمن‌ماه خبر داد و گفت: همچنین  به مناسبت فرا رسیدن میلاد باسعادت خانم فاطمه زهرا (س) در تاریخ 15 بهمن‌ماه، یک محفل انس با قرآن ویژه خواهران برگزار کرده و از 10 خواهر فعال قرآنی برجسته در سال 99 در استان تجلیل به عمل می‌آوریم.

انتهای پیام
captcha