لزوم تبیین جایگاه مؤسسات قرآنی در بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 3950043
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

لزوم تبیین جایگاه مؤسسات قرآنی در بیانیه گام دوم انقلاب

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، بیانیه‌ای برای تمدن‌سازی عظیم است گفت: باید بررسی کنیم که جایگاه فرهنگی مؤسسات قرآنی در این دوره زمانی و با توجه به بیانیه گام دوم چیست؟

سه شنبه ارسال شود// بکوشیم ارتباط با قرآن و مفاهیم قرآنی را وارد خانه‌های مردم کنیم

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، امروز، 7 بهمن در دیدار با مدیران مؤسسات قرآنی استان قزوین که در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار کرد: مؤسسات قرآنی بسیاری بنا به حس وظیفه و به‌منظور تربیت قاریان و حافظان قرآنی در استان فعالیت می‌کنند ولی همه ما باید به یک مفهوم و تعریف جامع برسیم که جایگاه مؤسسات قرآنی در نظام فرهنگی کشور ما کجا است و چه بار فرهنگی‌ای را باید به دوش بکشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: این امر مسئله‌ای است که پیش‌ از این به آن پرداخته نشده است، پیش‌ از این هر فرد علاقه‌مندی که قابلیت‌های فرهنگی و آموزشی برای برپایی مؤسسات قرآنی را داشت به سازمان تبلیغات اسلامی مراجعه کرده و برای راحت‌تر اداره کردن امور مؤسسه خود ذیل سازمان مجوز کسب کرده و بنا به سلیقه خود کلاس‌های آموزشی را ترتیب می‌داد.

زهرایی تصریح کرد: امروز برای اینکه بتوانیم امور قرآنی و مفاهیم قرآنی را اثربخش کنیم باید نوع اقدام خود را در یک چارچوب تعیین شده متناسب با نیازهای روزآمد تغییر شکل دهیم. بیانیه گام دوم انقلاب، بیانیه‌ای برای یک تمدن‌سازی عظیم است و ما باید بررسی کنیم که جایگاه فرهنگی مؤسسات قرآنی در این دوره زمانی و با توجه به بیانیه چیست و اگر نگاه مؤسسات به کاری که انجام می‌دهند در قدر و اندازه این محتوا باشد یک کار فرهنگی اثرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: صرف آموزش قرآن به افرادی که به مؤسسات قرآنی مراجعه می‌کنند یک کار قرآنی نیست، ما باید بتوانیم ارتباط با قرآن و مفاهیم قرآنی را وارد خانه‌های مردم کنیم و در این صورت است که کارآمد عمل کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: ما نیاز به یک برنامه و طرح‌ریزی مدون داریم، باید از عمل جزیره‌ای و سلیقه‌ای دور شویم و با توجه به محیط پیرامون در قالب کار ویژه به اقدام فرهنگی قرآنی مؤثر بپردازیم.

انتهای پیام
captcha