تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های بنيانگذار جمهوری اسلامی + عکس
کد خبر: 3950071
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
صبح امروز/

تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های بنيانگذار جمهوری اسلامی + عکس

جامعه قرآنی کشور با حضور در جوار شریف و مطهر امام خمینی(ره)، علاوه بر اجرای تلاوت قرآن از سوی قاری بین‌المللی، اجرای تواشیح و همچنین قرائت بیانیه جامعه قرآنی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایکنا، یکی از برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر، برگزاری مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های انقلاب و امام خمینی‌(ره) است. برهمین اساس، امسال مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی‌(ره) با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا و محدودیت‌های موجود با حضور تعداد محدودی از اساتید، قاریان، حافظان، پیشکسوتان، مدیران و فعالان قرآنی کشور صبح امروز، هفتم بهمن‌ماه، در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام راحل(ره) برگزار شد.

در این مراسم، جامعه قرآنی، متشکل از اعضای کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، مدیران و فعالان حوزه قرآنی کشور در حرم مطهر امام خمینی(ره) حضور یافتند. این مراسم همراه با برنامه‌های مختلفی همچون محفل انس با قرآن کریم و افتتاح مرکز قرآن و عترت حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

برگزاری محفل انس با قرآن کریم و قرائت قرآن از سوی قاری نوجوان، سیدامیرعلی ناصری طلیعه این مراسم بود که تلاوت بسیار زیبایی اجرا کرد و فضای قرآنی بسیار زیبایی را به این محفل داد. بعد از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی کشورمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ضمن خیر مقدم به حاضران بر ترسیم تمدن نوین اسلامی قرآن‌بنیان به عنوان نقطه کلیدی انقلاب تأکید کرد و گفت: ترسیم فرهنگ و تمدن نوین اسلامی قرآن‌بنیان در جهان، نقطه کلیدی است که امام خمینی(ره) بر آن تأکید داشتند و مقام معظم رهبری نیز این مسیر را طی می‌کنند. مبنایی‌ترین، حساس‌ترین و ضروری‌ترین اتفاق برای حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی را قرآنیان انجام می‌دهند.
https://iqna.ir/files/fa/news/1399/11/7/1955256_936.jpg
 
بعد از این سخنان، گروه تواشیح محراب به اجرای برنامه پرداختند و در ادامه آیاتی از قرآن از سوی قاسم مقدمی به زیبایی تلاوت شد و در پایان این محفل انس، متن میثاق‌نامه جامعه قرآنی در طلیعه چهل‌ودومین بهار آزادی از سوی عباس سلیمی، خادم‌القرآن و پیشکسوت قرآنی کشور قرائت شد.

در بخش‌هایی از متن میثاق‌نامه جامعه قرآنی آمده است: «بی‌گمان حضور همه‌جانبه مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن نقش اساسی و مهمی داشته و دارد. چنانچه اگر این حمایت‌های مستمر در حوادث پس از انقلاب صورت نمی‌گرفت، شاید نظام اسلامی در این جایگاه عزتمند قرار نداشت. این امر لزوم خدمت‌رسانی بیشتر و مؤثرتر به مردمی که در واقع حامیان اصلی انقلاب هستند، بیش از پیش آشکار می‌سازد.

ضرورت حرکت و اتحاد و انسجام همه مسئولان و مدیران کشور در خط فکری امام و رهبری و لزوم توجه بیشتر همه دستگاه‌ها، ادارات و نهاد‌ها به محور‌های بیانیه گام دوم انقلاب از جمله مسائل مهمی است که متضمن حرکت رو به جلو و شتاب چشمگیر جریان انقلاب اسلامی خواهد بود.

جامعه قرآنی کشور ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و با آرزوی پیروزی سایر ملل مظلوم و مستضعف در قیام‌های اسلامی و همچنین علو درجات برای معمار کبیر انقلاب و شهدای گلگون کفن ایران اسلامی، به ویژه سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری‌زاده و با زنده نگه داشتن یاد و خاطره آیت‌الله مصباح یزدی(ره) اعلام می‌دارد، مانند همیشه، دوشادوش ملت غیور و ولایتمدار ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف، گوش به فرمان، ولی امر مسلمین جهان خواهد بود و از هیچ کوششی در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فروگذار نخواهد کرد».
https://iqna.ir/files/fa/news/1399/11/7/1955245_966.jpg

در پایان این مراسم، جامعه قرآنی کشور ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی، با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.

یکی از نکات قابل توجه در برگزاری این مراسم، غیبت برخی از مدیران و چهره‌های قرآنی کشورمان از جمله معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد بود که وی در سفر استانی به سر می‌برد و مناسب بود، نماینده‌ای از این معاونت حضور به هم می‌رساند.
انتهای پیام
captcha