اخبار معارفی رسانه‌ها / اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای بیمه فعالان قرآنی
کد خبر: 3950072
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵

اخبار معارفی رسانه‌ها / اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای بیمه فعالان قرآنی

«اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای بیمه فعالان قرآنی» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «آخرین وضعیت آیت‌الله ضیاءآبادی/ سطح هوشیاری استاد مطلوب است» آمده است: آیت‌الله سیدمحمد ضیاء‌آبادی از اساتید برجسته اخلاق کشورمان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شد. یکی از اعضای دفتر ایشان در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت آیت‌الله ضیاء‌آبادی گفت: متأسفانه آیت‌الله ضیاء آبادی به دلیل ابتلا به کرونا چند روزی است که در یکی از بیمارستان‌های تهران و در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند. این اتفاق با توصیه و تجویز پزشکان رخ داد و به لطف خدا فعلاً حال عمومی و سطح هوشیاری ایشان مطلوب است.

وی از عموم مؤمنان خواست تا برای این استاد اخلاق دعا که ان‌شاالله بزودی بهبودی کامل حاصل شود. آیت‌الله سیدمحمد ضیاء‌آبادی متولد ۱۳۰۷ و از شاگردان امام خمینی و علامه طباطبایی است. وی از سال ۱۳۴۰ تا کنون استاد حوزه علمیه تهران است و جلسات تفسیر و اخلاق وی در مسجد علی بن الحسین (ع) دربند برگزار می‌شود.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل ««به وقت شهادت» اثری از گروه انوار‌الهدی در وصف مرد میدان+صوت»، «۵ فرمان امام علی(ع) به مالک اشتر برای توجه و محبت به سرباز» و «ترتیل صفحه ۱۲ قرآن کریم+فیلم، متن و مفاهیم آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «یزد پایتخت صحیفه سجادیه ایران شد» آمده است: آیین آغاز رسمی طرح ملی «یزد؛ پایتخت صحیفه سجادیه ایران» روز گذشته با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استان یزد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با تأکید بر اینکه صحیفه سجادیه تنها یک اثر و کتاب همانند سایر آثار و کتاب‌های در اختیار بشر نیست، گفت: ویژگی صحیفه سجادیه این است که به انسان در همه ساحات وجودیش توجه می‌کند. وی به چهار ساحت ارتباطی انسان یعنی ارتباط انسان با خود، با خدا، با سایر انسان‌ها و انسان با جهان اشاره کرد و گفت: صحیفه سجادیه به تک‌تک ساحت‌های انسان توجه کرده است. ویژگی دیگر صحیفه سجادیه این است که مضمون وحیانی را به زبان انسانی بیان کرده است و تفاوتش با کتاب انبیاء این است که زبان بشری دارد و این تعبیر امام راحل که صحیفه سجادیه را قرآن صاعد خوانده، ناظر بر همین نکته است.

وزیر ارشاد ویژگی بعدی صحیفه سجادیه را پاسخ دادن به سه سؤال دانست و گفت: چهار ساحت ارتباطی انسان با سه سؤال اصلی مواجه است؛ سؤال اول اینکه چه می‌اندیشیم؟ برای پاسخ به این سؤال، با مراجعه به صحیفه می‌توانیم به خودشناسی برسیم. سؤال دوم چه می‌خواهیم و سؤال سوم اینکه چگونه می‌‌خواهیم؟ این سه سؤال در چهار ساحت وجودی انسان، 12 شاخه اصلی ارتباط با صحیفه را به وجود می‌آورد. خواسته‌‌های انسان از نامطلوب به عادی و متعالی طبقه‌بندی می‌شود و صحیفه سجادیه به انسان کمک می‌کند تا به خواسته‌های متعالی خود برسد. یعنی هر دعایی را نگاه کنید، ردپایی از تسهیل معرفت می‌بینید. صحیفه سجادیه کتابی است که در اختیار شیفتگان اهل بیت(ع) قرار گرفته و هر مقدار از آن برداشته شود، از آن کاسته نخواهد شد. در طول تاریخ اسلام و تشیع، کارهای زیادی برای صحیفه سجادیه انجام شده است، اما کارهای بیشتری در انتظار است و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد این مسیر را با طرح‌های پایتختی کتاب، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دنبال می‌کند. یزد برای 2 سال به عنوان اولین استان، لقب و عنوان پایتخت صحیفه سجادیه را از امروز دریافت می‌‌کند و امیدواریم با اهتمام مسئولان استان، این مسئله به تجربه‌ای موفق در کشور تبدیل شود. در پایان مراسم نیز پس از قرائت متن لوح افتخار «یزد نخستین پایتخت صحیفه سجادیه ایران»، از پوستر این طرح ملی رونمایی شد.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «روضه آذری مرحوم محمدباقر منصوری برای حضرت ام‌البنین(س)»، «بررسی ارتباط میان دعا برای فرج و رشد معنوی/ آیا ما جزو منتظران امام زمان(عج) هستیم؟» و «پردامنه‌ترین فعالیت‌های دانشگاهی در زمینه‌های قرآنی و مذهبی است» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «۳۰ میلیارد تومان برای بیمه فعالان قرآنی هزینه می‌شود» آمده است: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  ۱۲میلیارد تومان سال گذشته برای بیمه فعالان قرآنی کشور هزینه شد که این رقم امسال به ۲۸ تا ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. عبدالهادی فقهی‌زاده روز سه‌شنبه در دیدار با نخبگان فرهنگی و قرآنی لرستان اظهار کرد: قرآن کریم بیدار کننده از غفلت، نور مبین، شفاعت دهنده و چراغ راه است و دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن در صدد بی نیاز کردن ما به این کتاب آسمانی هستند، اما مردم باید خود را نیازمند قرآن بدانند. وی با اشاره به فعالیت هفت هزار بیمه شده قرآنی در کشور ادامه داد: پالایش بیمه‌های قرآنی از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده است و امیدواریم ۲ تا سه هزار ظرفیت جدید ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین دولت ۲۰ میلیارد تومان برای اختصاص تسهیلات چهار درصد به فعالین قرآنی تامین اعتبار کرده است. پنجم تا بیستم اردیبهشت ماه سال آینده برای نخستین بار نمایشگاه ملی قرآن کریم در سطح ملی و با اعتبارات مختصر برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه برای فعالان قرآنی در سطح ملی تخفیف‌های حمایتی در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین از ۷۳ طرح ملی موسسات مردمی قرآنی در فضای مجازی حمایت شده است.

چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «بهره‌برداری از ظرفیت هیئت‌ها و حسینیه‌ها برای موسسات قرآنی»، «برگزاری آزمایشی آزمون قرآن و عترت ۳۰ بهمن»، «موسسات قرآنی لرستان باید تقویت شوند» و «حضور کارشناس مذهبی در تئاتر دینی ضروری است» هستند.

مهر

چهار خبر صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر در روز جاری شامل «جامعه قرآنی با آرمان‌های امام (ره) و انقلاب تجدید میثاق کردند»، «آیا انصاف است که حدیث مجعول و ضعیفی را مطرح کنید؟»، «منصور قصری‌زاده مدیر رادیو قرآن شد» و «فیلمی از حرم حضرت رقیه‌(س) در ایام وفات ام البنین‌(س)» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یک خبر با عنوان «آثار نماز در کلام خاتم النبیین‌(ص)» منتشر کرده است.

ایسنا

چهار خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا در روز جاری شامل «ضرورت رعایت اخلاق رسانه‌ای و تأثیر آن بر جامعه»، امکان زیارت آنلاین امام رضا (ع) و مشاهده ۲۴ ساعته حرم رضوی فراهم شد»، «مدیر جدید رادیو قرآن معرفی شد»، «آخرین وضعیت عمومی آیت‌الله ضیاآبادی» هستند.

انتهای پیام
captcha