تجلیل از برگزیدگان مسابقه دلنوشته و نقاشی اربعین در شیراز
کد خبر: 3950110
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲

تجلیل از برگزیدگان مسابقه دلنوشته و نقاشی اربعین در شیراز

14 نفر از برگزیدگان مسابقه دلنوشته و شعر اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشكی شیراز طی مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه دلنوشته و شعر اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 7 بهمن‌ماه در محل این دانشگاه برگزار شد كه از 14 نفر از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.

كوروش عزیزی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این مراسم، عشق به اهل بیت(ع) در دل شیعیان را نهادینه و یکی از واقعیت‌های بارز و پیوندی ناگسستنی میان مردم ما و آن خاندان بزرگوار معرفی کرد و گفت: قیام امام حسین(ع) و اهداف مقدس این قیام، چنان مستحکم و مقتدرانه بود که هنوز و با گذشت چندین قرن، پابرجا و مقدس باقی مانده و سرلوحه و الگوی تمامی کسانی است که به فکر اصلاح جامعه هستند.

وی برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را به ویژه در رده خانواده و فرزندان دانشگاهیان، اشاعه فرهنگ تشیع به ویژه عشق به امام حسین(ع) معرفی کرد و خواستار ادامه اینگونه همکاری‌ها در آینده به ویژه در زمینه‌های فرهنگی شد.

مریم تقوا، مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز نیز در این مراسم به توضیح و شرح روند برگزاری این مسابقه پرداخت و گفت: پس از اتمام مراسم دهه نخست محرم به ویژه از روزهای نخست مهر سال جاری، روند برگزاری این رویداد فرهنگی با مشارکت موثر بسیج جامعه پزشکی این مرکز آموزش عالی پزشکی آغاز شد.

وی افزود: بر اساس آئین‌نامه طراحی شده، این مسابقه در دو بخش مجزا با عناوین «دلنوشته» و «نقاشی» اربعین برنامه‌ریزی شد و با اعلام فراخوان، ۲۸ اثر در بخش دلنوشته و ۳۵ اثر نقاشی نیز از سوی فرزندان دانشگاهیان به دبیرخانه این برنامه رقابتی و فرهنگی ارسال شد و پس از انجام بررسی‌های دقیق از سوی هیئت داوران و بر اساس آئین‌نامه این مسابقه، در هر بخش، هفت اثر انتخاب و برگزیده شدند که با پیگیری و هماهنگی‌های انجام شده، برای همه برندگان دعوتنامه ارسال شد.

تقوا همچنین دلیل تأخیر در برگزاری این آیین را شرایط شیوع بیماری کووید۱۹ در استان و انتظار برای عادی‌تر شدن و رسیدن به وضعیت پایدار اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha