توزیع ۳ هزار بسته معیشتی و حمایتی در سی‌سخت
کد خبر: 3957042
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

توزیع ۳ هزار بسته معیشتی و حمایتی در سی‌سخت

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال بسته حمایتی (گرمایشی، بهداشتی و غذایی) میان زلزله‌زدگان سی‌سخت و روستاهای اطراف آن توزیع کرده است.

توزیع 3 هزار بسته معیشتی و حمایتی در سی‌سخت زلزله‌زده

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد، روز گذشته، 11 اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز سه هزار بسته معیشتی (گرمایشی، بهداشتی و غذایی) به ارزش ریالی ۱۵ میلیارد ریال میان زلزله‌زدگان سی‌سخت از سوی وزارت کار توزیع شد.

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویژه تقدیر کرد و ادامه داد: لیست افراد نیازمند در مناطق زلزله‌زده تهیه شده و بر اساس نیازمندی‌ها اقلام توزیع می‌شود و توجه ویژه به نیازمندان و شناسایی آن‌ها از اولویت‌ها است.

وی ابراز کرد: همچنین باید رسیدگی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در مناطق زلزله‌زده سی‌سخت و روستاهای اطراف آن در دستور کار باشد.

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد تأکید کرد: خود را مقابل جان و مال مردم مسئول می‌دانم و با تمام توان در کنار زلزله‌زدگان خواهم بود.

کلانتری با اشاره به ساخت و سازهای منازل خسارت دیده بیان کرد: ساخت منازل جدید باید بر اساس اصول فنی و مهندسی باشد و سازه‌ها متناسب با بافت این منطقه به کار برده شوند.

وی با اشاره به همکاری بی‌نظیر مردم سی‌سخت تصریح کرد: چنانچه همکاری و همدلی مردم زلزله‌زده وجود نداشت، نمی‌توانستیم بر این بحران غلبه کنیم.

گفتنی است، هم‌اکنون ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در شهرستان دنا مشغول آواربرداری است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تعداد تجهیزات آواربرداری تا پایان هفته جاری افزایش می‌یابد. در این مدت همچنین چهار هزار و ۸۰۰ تخته چادر و ۹ تن پوشش نایلونی برای اسکان اضطراری در مناطق شهری و روستایی زلزله‌زده شهرستان دنا توزیع شده است.

یادآور می‌شود زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه، ۲۹ بهمن شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. این زمین لرزه خسارت جانی نداشت اما ۶۳ نفر مصدوم شد.

انتهای پیام
captcha