وداع باشکوه مسلمانان مالی با حافظ کل ملقب به «کامپیوتر قرآن»
کد خبر: 3960508
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

وداع باشکوه مسلمانان مالی با حافظ کل ملقب به «کامپیوتر قرآن»

مراسم تشییع و تدفین پیکر «شیخ یعقوب بگایوگو»، حافظ کل ملقب به «کامپیوتر قرآن» در جمهوری مالی با حضور باشکوه و گسترده مسلمانان این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الجزیره نت»، شیخ یعقوب بگایوگو به دلیل مهارت و تسلط بر حفظ قرآن و شماره آیات، سطور و صفحات کلام وحی، از سوی مردم جمهوری مالی با نام «کامپیوتر قرآن» شناخته می‌شد.

در همین راستا، کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی از حضور باشکوه مسلمانان مالی در مراسم تشییع و دفن پیکر این نابغه قرآنی به اشتراک گذاشتند.  

«محمد الأمین»، از نویسندگان و فعالان رسانه‎‌ای کشور بورکینافاسو در این باره گفت: «مراسم تشییع پیکر شیخ یعقوب بگایوگو، از برادران قرآنی جمهوری مالی بسیار باشکوه بود. او به دلیل تسلط بر حفظ قرآن کامپیوتر قرآن نامیده می‌شد. وی پس از نماز مغرب و ارائه سخنانی درباره مرگ و صبر به دیدار حق شتافت».

کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنین تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی از سخنرانی‌های این نابغه قرآنی  در زمینه تجوید و تفسیر قرآن به اشتراک گذاشتند.

شیخ یعقوب بگایوگو 46 سال سن داشت، پنجشنبه هفته گذشته، 21 اسفندماه پس از اقامه نماز مغرب در مسجد «أبی بکر الصدیق» مالی و ارائه سخنانی درباره مرگ و راه‌های صبر دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۶:۲۲
0
0
روحش شاد
captcha