گزارشی از فعالیت مؤسسه قرآنی منهاج در شرایط کرونا
کد خبر: 3962764
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

گزارشی از فعالیت مؤسسه قرآنی منهاج در شرایط کرونا

مؤسسه قرآنی منهاج عشق‌آباد در سال گذشته با وجود محدودیت‌های کرونایی فعالیت‌های خود را با تعداد محدودتری از قرآ‌ن‌آموزان ادامه داد.

به گزارش ایکنا، مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت منهاج عشق‌آباد طی سال 99 با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های خود را به سمت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سوق داد که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت.

آموزش قرآن کریم در شش ماهه ابتدای سال گذشته به‌صورت حضوری و نیمه‌حضوری در رشته‌های قرائت سطح 1 و 2، نهج‌البلاغه، تفسیر سوره حجرات و تلاوت و تفسیر طی هشت کلاس برگزار شد که 137 نفر آموزش دیدند. در مقایسه با سال 98 که در مدت مشابه 300 نفر آموزش دیده بودند، شاهد اُفت 45 درصدی در تعداد قرآن‌آموزان هستیم.

در شش‌ماهه دوم سال گذشته نیز کلاس‌های قرائت سطح دو فضای مجازی، حفظ جزء اول تلفنی و جزء 30 و حفظ اجزاء مختلف سه‌جزء به بالا، نهج‌البلاغه، تفسیر موضوعی زندگی با قرآن، تلاوت و تفسیر، در مجموع در 12 کلاس برگزار شد و 130 نفر آموزش دیدند، همچنین در برگزاری این کلاس‌ها هشت مربی قرآن با مؤسسه همکاری داشتند.

از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته از سوی این مؤسسه می‌توان به برگزاری مسابقات فرهنگی ـ مذهبی اشاره کرد که شامل مسابقه پیامکی شاخه گلی از بهار، مسابقه کتابخوانی وصیت‌نامه امام خمینی(ره)، مسابقه کتابخوانی بر مدار آفتاب ویژه دهه کرامت، مسابقه کتابخوانی بهترین عروس و داماد خلقت، ویژه سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه(س)، مسابقه کتابخوانی غدیر تا مباهله ویژه دهه ولایت، مسابقه کتابخوانی جاذبه حسینی، مسابقه حفظ زیارت عاشورا و نقاشی کودکان عاشورایی؛ از عاشورا تا اربعین، مسابقه حفظ سوره الرحمن ویژه ولادت پیامبر اکرم(ص)، مسابقه حفظ آیت‌الکرسی ویژه سنین 5 تا 10 سال ویژه دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه(س)، مسابقه کتابخوانی صعود چهل‌ساله ویژه دهه فجر و مسابقه پیامکی با موضوع علی(ع) در آینه قرآن، ویژه ولادت امام علی(ع) بود. در مجموع بیش از پنج هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند.

با مشارکت خیران و کمک‌های دریافتی از بنیاد علوی، بیش از 10 میلیون تومان در قالب بسته‌های مواد غذایی و کارت هدیه حدوداً هر بسته 200 هزار تومان، بین 50 نفر از مربیان و قرآن‌آموزان و خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

مؤسسه در راستای اهداف خود نیز با امام جمعه، ستاد نماز جمعه، حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر دستگردان و پایگاه‌های مقاومت بسیج، حوزه علمیه معصومیه عشق‌آباد، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری داشته است.

یادآور می‌شود، مؤسسه منهاج در شهرستان طبس، عشق‌آباد، میدان ۱۵ خرداد واقع شده است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمودی . سید جوهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۹:۱۶
0
0
با سلام و تشکر ویژه از خادم قرآنی شهر عشق آباد طبس جتاب حاج آقارجب زاده که ااحق والانصاف تلاش می کنند .
captcha