شمار جانباختگان کرونا در کهگیلویه‌وبویراحمد به ۴۸۴ نفر رسید
کد خبر: 3963616
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

شمار جانباختگان کرونا در کهگیلویه‌وبویراحمد به ۴۸۴ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروس استان به ۴۸۴ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

شمار جانباختگان کرونا در کهگیلویه‌وبویراحمد به ۴۸۴ نفر رسید

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر پرویز یزدان‌پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج امروز، 22 فروردین‌ماه اظهار کرد: هم اکنون ۴۵۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری می‌باشند که ۱۰۹ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۲۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۹ هزار و ۳۳۴ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از ۹۵۷ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۷ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه گچساران و لنده (۷۵درصد موارد مثبت) بود، همچنین از ۳۳۱ نمونه رپید تست ۲۰ درصد موارد مثبت و در شهرستان های لنده، کهگیلویه و بویراحمد هستند.
دکتر یزدان‌پناه تاکید کرد: افزایش شدید درصد موارد مبتلا در شهرستان لنده نگران کننده می‌باشد و در واقع باید وضعیت این شهرستان را قرمز در نظر گرفت.
وی بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی هستند و در نتیجه رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در هر نوع تجمع و دورهمی، پرهیز از سفر، حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و پرمخاطره، استفاده نکردن از نقلیه عمومی و خارج نشدن از خانه مگر بر حسب ضرورت باید رعایت شوند.

انتهای پیام
captcha