نمایشگاه تجسمی «قدس، لیالی قدر و کتابت قرآن» در یاسوج افتتاح شد
کد خبر: 3971046
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰

نمایشگاه تجسمی «قدس، لیالی قدر و کتابت قرآن» در یاسوج افتتاح شد

نمایشگاه تجسمی«قدس، لیالی قدر و کتابت قرآن» با موضوعات لیالی قدر، روز جهانی قدس، ماه مبارک رمضان و جزء سی‌ام قرآن در نگارخانه باران افتتاح شد.

نمایشگاه تجسمی«قدس، لیالی قدر و کتابت قرآن» در یاسوج گشایش یافت

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، محمدعلی پیرسبزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد 21 اردیبهشت‌ماه در آئین افتتاح این نمایشگاه در نگارخانه باران، اظهار کرد: بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در سراسر استان در ماه مبارک رمضان پیش بینی شده که با توجه به شرایط کرونا این فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی و به صورت محدود برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش خوشنویسی «کلک شیدایی» توسط اداره کل با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس استان، افزود: این همایش با موضوعات لیالی قدر، روز جهانی قدس، ماه مبارک رمضان و جزء سی ام قرآن مجید در یاسوج برگزار شد و امروزه آثار تولید شده این همایش از سراسر استان در قالب نمایشگاه مجازی به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مسابقه ماه مبارک رمضان به روایت تصویر، مسابقه دل نوشته ماه بندگی، نقاشی کودکان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام، مسابقه قرآن کریم به‌صورت عمومی و مسابقه رادیویی ۳۰ شب، ۳۰ جایزه در مرکز استان، جشنواره عکس میوه‌های معنویت، آئین خوشنویسی و مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوعات امام علی(ع)، ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت برگزار شده و یا در حال برگزاری هستند.

پیرسبزی تولید کلیپ قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان، تجلیل از فعالان قرآنی، کارگاه خوشنویسی با موضوع شهادت امام علی (ع)، ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران را از دیگر برنامه‌های این ماه دانست و ابراز داشت: تولید کلیپ تفسیر قرآن کریم، مسابقه خوشنویسی و کتابت قرآن و شعر با موضوع شهادت امام علی(ع) از برنامه‌های اجرایی توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه است.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در شهرستان بهمئی، اضافه کرد: برگزاری مسابقه خوشنویسی، شب شعر محراب، تفسیر سوره مبارک قدر، برنامه اکرام ایتام و تجلیل از قاریان جزء سی‌ام قرآن کریم از جمله برنامه‌های این شهرستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ساخت و انتشار ۱۰ کلیپ از تفسیر سوره مبارکه یاسین، کتابت بخشی از قرآن کریم، مسابقه خوشنویسی با موضوع شب‌های قدر و مسابقه نقاشی با موضوع ماه مبارک رمضان و شهادت امام علی (ع) ویژه کودکان و نوجوانان به میزبانی شهرستان چرام برگزار شدند.

پیرسبزی یادآور شد: جشنواره قرآنی (مسابقات قرآن، ترتیل و تفسیر) زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال، جشنواره حکمت‌های نهج‌البلاغه به‌صورت عمومی و مسابقه خوشنویسی به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده برگزار شد.

انتهای پیام
captcha