ثبت‌نام بیش از ۴۰۰ نفر در گنبد کاووس برای چهل‌و‌چهارمین مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3978997
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

ثبت‌نام بیش از ۴۰۰ نفر در گنبد کاووس برای چهل‌و‌چهارمین مسابقات سراسری قرآن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مسابقات قرآن، گفت: در این دوره از مسابقات ۲۲۹ نفر آقا و ۱۹۸ نفر بانو ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین آمار ثبت نامی مربوط به رشته‌های تفسیر، قرائت ترتیل و حفظ ۱۰ و ۵ جزء قرآن بوده است.

ارسالی دوشنبه// برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در گنبد کاووسبه گزارش ایکنا از گلستان، صالح محبی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم که روز گذشته 30 خرداد با حضور ریاست امور قرآنی استان و رؤسای ادارات شرق گلستان (رامیان، ‌آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت و کلاله) در حرم مطهر حضرت یحیی بن زید(ع) برگزار شد، گفت: چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در روزهای 24 و 25 تیر ماه  به ترتیب ویژه بانوان و آقایان به‌صورت متمرکز در حرم مطهر امامزاده یحیی بن زید(ع) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در رده سنی بالای 18 سال برگزار می‌شود، گفت:  مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ قرآن، تفسیر عمومی قرآن، اذان، دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم انجام می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه که بیشترین آمار ثبت نامی‌‌ها از شهرهای گرگان، گنبد کاووس و مینودشت است، بیان کرد: در این دوره از مسابقات 229 نفر آقا و 198نفر خانم ثبت‌نام کردند که بیشترین آمار ثبت ‌نامی مربوط به رشته‌های تفسیر، قرائت ترتیل و حفظ 10 و 5 جزء قرآن بوده است.

وی در پایان در خصوص شیوه برگزاری مسابقات نیز بیان کرد: مسابقات قرآن با توجه به وضعیت شیوع کرونا در بازه زمانی مذکور به‌صورت حضوری یا مجازی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha