ثبت ۳ وقف جدید در کردستان
کد خبر: 3979019
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

ثبت ۳ وقف جدید در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ثبت سه وقف جدید در کردستان خبر داد و گفت: وقف‌ها در شهرستان‌های بیجار و سقز به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: سه وقف جدید از ابتدای سال 1400 به همت خیران و واقفان خیراندیش کردستانی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این سه وقف جدید در شهرستان‌های بیجار و سقز به ثبت رسیده است، افزود: یکی از این دو وقف غیر متصرفی و دو وقف دیگر متصرفی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: از این تعداد دو وقف در شهرستان بیجار و یک وقف در شهرستان سقز به ثبت رسیده است که این امر نشان از اعتماد و باور قلبی مردم استان کردستان به سنت حسنه وقف دارد.

وی ادامه داد: در شهرستان بیجار دو قطعه زمین مزورعی دیم شش دانگ به مساحت 10.65 متر مربع به همت واقف خیراندیش بیجاری فرخ لقا چراغی با نیت هزینه‌های جاری حوزه‌های علمیه بیجار وقف شده است.

حجت‌الاسلام کاروند افزود: جهانبخش صالحی یکی دیگر از خیرین بیجاری نیز شش دانگ از یک منزل مسکونی در شهر پیرتاج را به صورت غیر متصرفی وقف کرده است.

وی به موقوفه شهرستان سقز اشاره و اظهار کرد: شش دانگ از منزل مسکونی در روستای قشلاق رضا به مساحت 120 متر مربع به صورت مشارکتی به همت چند نفر از اهالی روستا وقف شد.

مدیرکل اوقاف‌ استان کردستان با اشاره به ثبت ۲۱ وقف طی سال گذشته در استان، یادآور شد: شهرستان‌های بیجار و سقز هر کدام با هفت مورد بیشترین تعداد وقف‌های ثبت شده سال گذشته را داشته‌اند و در شهرستان‌های سنندج و مریوان سه وقف و شهرستان بانه نیز یک وقف جدید به ثبت رسید.

انتهای پیام
captcha