تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن و خادمان رضوی در لاهور
کد خبر: 3979023
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن و خادمان رضوی در لاهور

برترین‌های مسابقات قرآن ماه رمضان به همت خانه فرهنگ ایران در لاهور طی مراسمی به مناسبت دهه کرامت در این مرکز تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا، جشن دهه کرامت و فرخنده میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا(ع) شنبه، 29 خرداد با حضور شرکت‌کنندگان ایرانی و پاکستانی و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار شد.

بنا به اعلام خانه فرهنگ ایران در لاهور، در این مراسم معنوی محمدرضا ناظری؛ سرکنسول، جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و همچنین خادمان افتخاری امام رضا(ع)، قاریان قرآن، ایرانیان مقیم، اهل سنت و تشیع علاقه‌مند به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و برندگان مسابقات فرهنگی و قرآنی ماه رمضان حضور داشتند و به برندگان مسابقات قرآنی و روز جهانی قدس جوایزی به رسم یاد بود اهدا شد.

پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید و نعت‎خوانی به وسیله «حافظ احمد هاشمی» از قاریان مشهور اهل سنت پاکستانی و «افضل ایمانی» قاری بین‌المللی و پخش سرود ملی دو کشور، جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان و شرکت‌کنندگان و تقدیر از ایرانیان مقیم به دلیل مشارکت و استقبال باشکوه از سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به اهمیت ایام دهه کرامت گفت:  این روزها در ایران و برخی کشورهای اسلامی از جمله پاکستان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در اول ذی‌القعده و حضرت امام علی بن موسی‌الرضا(ع) در 11 ذی‌قعده جشن دهه کرامت با شور و شوقی وصف‌ناپذیر برگزار می‌شود.

ارادت مردم پاکستان به امام رضا(ع)

وی با اشاره به جایگاه حضرت امام رضا(ع) نزد مردم پاکستان گفت: مردم پاکستان به امام رضا(ع) عشق و ارادت زیادی دارند به نحوی که شخصیت‌های سیاسی و حکومتی پاکستان در سفرهای رسمی از ایران اغلب با سفر به مشهد و حضور در حرم امام رضا(ع) ارادت خود را به این امام بزرگوار اعلام می‌کنند.

وابسته فرهنگی کشورمان با بیان اینکه خانه فرهنگ برنامه‌های گوناگونی برای روزها و ماه‌های آینده برای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی برنامه‌ریزی کرده است، به تشریح مسابقات برگزارشده پرداخت.

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن در جشن دهه کرامت لاهور

محمدرضا ناظری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تبریک ایام دهه کرامت به مردم پاکستان گفت: مردم ایران 42 سال قبل به رهبری امام خمینی(ره) با برانداختن نظام طاغوتی، جمهوری اسلامی ایران را در راستای نظام مردم‌سالاری دینی تأسیس کرده و در این راستا با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، اتتخابات شورای شهر و روستا و مجلس خبرنگان نقش مهمی در تعیین حق سرنوشت خود دارند.

تفاوت‌ نظام‌های غربی با نظام جمهوری اسلامی

وی با اشاره به تفاوت‌های نظام غربی با نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در نظام‌های به اصطلاح دموکراتیک غربی، سرمایه‌داران و صاحبان شرکت‌های بزرگ اقتصادی با کمک تبلیغات غول‌های رسانه‌ای نقش مهمی در برآیند انتخابات ریاست جمهوری و یا نخست‌وزیری آن کشورها دارند و این در حالی است که در جمهوری اسلامی، رجال سیاسی ماهر و انقلابی با روحیه خدمتگزاری به مردم در چارچوب نظام اسلامی در انتخابات شرکت کرده و با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

ناظری در ادامه به اهداف غرب و برخی از عُمال منطقه‌ای در اعمال فشار و افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: هدف آنها دورکردن مردم ایران از صندوق‌های اخذ رأی بود اما حضور قابل توجه مردم ایران در 13 امین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سایه تبلیغات وسیع غرب، صهیونیسم و برخی رژیم‌های مرتجع منطقه‌ای و پیروزی بزرگ ابراهیم رئیسی در این انتخابات، پیامی واضح از سوی مردم ایران به استکبار جهانی است.

در این مراسم خانم مدیحه رسول، پروفسور مظفر اقبال، طاهر ناصر علی و شیخ محمد امین چهار تن از خادمان افتخاری پاکستان در حرم امام علی بن موسی الرضا(ع) خاطراتی از نحوه سفر به ایران و مشهد مقدس و حضور خود در حرم امام رضا(ع) و معجزات آن حضرت بازگو کردند که مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

در پایان این مراسم معنوی از خادمان افتخاری حرم امام رضا(ع) تقدیر شد و به برندگان مسابقات قرآنی در حوزه قرائت تحقیق که در گروه‌های سنی متفاوت در دو بخش برادران و خواهران در ایام ماه رمضان برگزار شده بود و همچنین برندگان مسابقات مقاله‌نویسی، نقاشی و ساخت کلیپ روز جهانی قدس جوایز و هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

انتهای پیام
captcha