به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، محمود مؤمننسب روز گذشته، 23 مهرماه در جمع خبرنگاران در خصوص ثبت و پردازش نامههای مردمی در سفر نهم مهرماه ۱۴۰۰ رئیسجمهور به استان، اظهار کرد: پردازش و ثبت نامههای مردمی پس از ۱۴ روز کار بی وقفه و مستمر ۱۶ ساعته توسط تیم حوزه بازرسی و کاربران به پایان رسید.
وی از ثبت ۸۹ هزار و ۸۱۴ نامه و درخواست مردمی در استان خبر داد و افزود: این آمار به اندازه جمعیت یکی از شهرهای بزرگ استان و نزدیک به جمعیت مرکز استان است.
وی این تعداد نامه را نسبت به تناسب جمعیت استان بیسابقه دانست و بیان کرد: ثبت این مهم یک رکورد را نشان میدهد و حامل چند پیام است از جمله اینکه مردم از رئیس جمهور انتظار جدید دارند و به دنبال به ثمر نشستن نیازها و خواستههای خود از طریق مقامات عالی کشور هستند.
مؤمننسب به نسبت فراوانی بیشترین موضوعات مورد درخواست مردم از رئیسجمهور را درخواست کمک مالی، اشتغال و استخدام، ساخت مسکن، وام ضروری و قرضالحسنه، هزینه درمان، تامین جهیزیه، تامین اقلام ضروری و غیره عنوان کرد.
وی تصریح کرد: در این ۱۴ روز بیش از ۵۰۰ نیرو اعم از کاربران، نیروهای پشتیبانی، راننده و ناظرین حوزه بازرسی برای ساماندهی خلق این رویداد مشارکت کردند.
مومن نسب، با اشاره به سختی، حساسیت و سنگینی کار، اظهار کرد: بهصورت مشخص ۵۰۰ ناظر و دستاندار کاران اجرایی و پشتیبانی در این امر مشارکت داشتند و در هر شیفت کاری ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر تغییر شیفت صورت میگرفت.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیریت این برنامه دقیق، مبتنی بر نظم و برنامهریزی بود، تاکید کرد: مجموعه نهاد ریاست جمهوری این تلاش و کار مبتنی بر برنامه را شایسته تقدیر دانستند.
مومن نسب از مجموعه همکاران خود در حوزه بازرسی استانداری، کاربران و تمامی عوامل اجرایی برای همکاری جهت اجرای این مهم قدردانی کرد و افزود: بعضی از مدیران کل دستگاههای اجرایی و معاونین این نهادها مشارکت ویژهای داشتند که همین جا از زحمات آنها قدردانی میشود.
وی همچنین از استاندار به خاطر حمایت و اینکه راهبردهای کمکی را به حوزه بازرسی تشریح و تاکید کردند قدردانی کرد و تصریح کرد: تاکید استاندار موجب شد همه پای کار بیایند و احساس مسئولیت مضاعف کنند.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری ابراز کرد: مرحله بعدی ارجاع نامههای مردمی است که دامنه آن همه سازمانها، نهادها و مؤسسات هدف شامل وزارت خانهها، نهاد ریاست جمهوری، استانداری و دستگاههای اجرایی، خدماتی، پشتیبانی و حمایتی را در برمیگیرد.
وی اظهار کرد: در این مرحله باید خواستههای مردم بهصورت دقیق و کارشناسی به تناسب نوع نیاز متقاضی به دستگاه هدف ارجاع شود.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاربران در سامانه خواستهها و انتظارات مردم را بهصورت دقیق مطالعه و بر اساس نوع خواسته به نزدیک ترین مسیر ذیربط ارجاع میدهند.
مومن نسب بیان کرد: پس از کسب مشورت با استاندار از روز یکشنبه ۲۵ مهرماه عملیات ارجاع تحت مدیریت و محوریت حوزه بازرسی آغاز میشود. انتظار داریم همه کمک کنند و به خواستههای قانونی مردم پاسخ مثبت دهند.
وی بیان کرد: مدیران همه دستگاههای اجرایی در هر دولت و جریانی با انعطاف بخشی به مقررات و قانون، درخواست های مردمی را بهعنوان یک اصل مهم به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ منطقی، متناسب و رضایت بخش دهند تا مردم بدانند که درخواست آنها قابل پیگیری است ولو اینکه احیانا پاسخ منفی باشد.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری تاکیدکرد: مدیران موظف و مکلف هستند در جهت ارائه پیگیری خواستهها پاسخ مثبت یا منفی را بهصورت متقن، مدلل و مستند با توضیحات کامل ارائه دهند و پاسخ رفع تکلیفی هرگز پذیرفته نخواهد شد.
مومن نسب با بیان اینکه تقریباً از هر خانواده استان یک نفر به رئیسجمهور نامه نوشته است، گفت: انتظار داریم مردم استان در پیگیری درخواست خود براساس ارسال پیامک پس از مهلت مقرر ۳۰ روزه با شمارهگیری ۱۱۱ مرکز ارتباطات ریاست جمهوری از مسیر ارجاع نامه خود مطلع شوند.
وی در پایان از مدیران آینده که سکان مدیریت استان را در استانداری و دستگاههای اجرایی بدست میگیرند، درخواست کرد این مسیر را با حساسیت تا تحقق مطالبات مردم بهصورت پاسخدهی(مثبت یا منفی) دنبال کنند.
انتهای پیام