جمع‌آوری ۵۳ هزار سند دفاع مقدس در کهگیلویه‌و‌بویراحمد
کد خبر: 4005225
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

جمع‌آوری ۵۳ هزار سند دفاع مقدس در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۳ هزار سند دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای امسال تاکنون جمع آوری شد.

جمع‌آوری ۵۳ هزار سند دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 23 مهرماه در نشست کمیته آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد که در سالن جلسات دانشگاه یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۳ هزار سند دفاع مقدس شامل اسناد مکتوب، فیلم، عکس، کاست و غیره گردآوری شده که از این تعداد، حدود ۵۰ هزار سند اسکن، توصیف و ارزشیابی شده است.

امیر عباس آسمند افزود: امسال چاپ ۱۳ عنوان کتاب تاریخ شفاهی در دستور کار قرار گرفته است که از این تعداد، تاکنون چهار عنوان به مرحله نهایی چاپ رسیده و مابقی در حال طی فرآیند‌های پیاده‌سازی، تدوین و چاپ است.

وی با اشاره به اهمیت تدوین تاریخ شفاهی رزمندگان دوران دفاع مقدس از چاپ و نشر اسناد دوران دفاع مقدس در قالب کتاب خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته سه عنوان کتاب اسنادی چاپ و به بازار نشر عرضه شد، امسال نیز چاپ هفت عنوان کتاب اسنادی در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد، سه عنوان به مرحله نهایی رسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جلسات کمیته تخصصی آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس استان، به‌صورت مستمر برگزار می‌شود، ادامه داد: در این جلسات، بر تدوین نقش ادارات و سازمان‌ها به عنوان بخشی از مداخل دانشنامه استانی دفاع مقدس تأکید می‌شود.

وی همچنین به سامانه جامع اسنادی دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهیه نرم‌افزار این سامانه را به عهده گرفته است، و تهیه سخت‌افزار و تجهیزات این سامانه حدود ۸۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که این اعتبار باید از محل اعتبارات استانی تأمین شود.

آسمند همچنین در این نشست از راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس استان خبر داد و افزود: تاکنون حدود هزار و ۷۶۸ عنوان کتاب در این کتابخانه بارگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha