۸۴ درصد دانش‌آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد دسترسی به اینترنت ندارند
کد خبر: 4007566
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

۸۴ درصد دانش‌آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد دسترسی به اینترنت ندارند

مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۴ درصد دانش آموزان عشایری این استان به دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت نمی‌توانند از آموزش آنلاین و سامانه شاد استفاده کنند.

۸۴ درصد دانش‌آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد دسترسی به اینترنت ندارند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، مختار اندرخور، مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته، یکم آبان ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پراکندگی و سخت گذر بودن مناطق عشایری، خدمات رسانی به این مناطق را نسبت به سایر مناطق کشور متفاوت کرده است.
وی افزود: همچنین نداشتن مشاور زن در مدارس دخترانه عشایری کهگیلویه و بویراحمد آسیب‌های زیادی در پی دارد که سال‌ها در این خصوص غفلت صورت گرفته است.
مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دبیران زن حاضر به تدریس در مناطق عشایری نیستند، با این وجود امسال مشاورانی را برای مشورت دادن به دانش آموزان مشخص کرده‌ایم.
اندرخور عنوان کرد: امسال در روستای باروج مدرسه متوسطه اول را راه اندازی کردیم زیرا دانش آموزان در این روستا به دلیل نبود مدرسه و جاده مناسب، بویژه در فصل زمستان با مشکل مواجه بودند.
وی ابراز داشت: همچنین در روستای موشمی زیلایی مدرسه دوره ابتدایی و در روستای بردپهن پایه دهم دبیرستان راه اندازی شد و در روستای کیمه که جاده دسترسی و ماشین‌رو وجود ندارد، نیز مدرسه دوره ابتدایی راه اندازی شده است.
مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ۲۷ دانش آموز دختر ترک تحصیل شده عشایری این استان جذب مدارس شدند و به تحصیل بازگشتند.

انتهای پیام
captcha