بهره‌برداری از مرکز مبادله کتاب کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه‌و‌بویراحمد
کد خبر: 4007867
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

بهره‌برداری از مرکز مبادله کتاب کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه‌و‌بویراحمد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف غنی‌سازی مجموعه کتابخانه‌های عمومی مرکز مبادله کتاب کتابخانه‌های عمومی استان افتتاح شد.

بهره برداری از مرکز مبادله کتاب کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان، مرکز مبادله کتاب اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان در کتابخانه مرکزی آیت‌الله ملک حسینی(ره) شهر یاسوج امروز، سوم آبان ماه افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در آیین افتتاح این مرکز مبادله کتاب، گفت: مرکز مبادله کتاب از ابتکارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که با هدف استفاده بهینه از کتب در کتابخانه‌های عمومی و در همه ادارات کل کتابخانه‌های استان‌های کشور ایجاد می‌شود.

یاسر رحیمیان بیان کرد: علاوه بر استفاده بهینه از کتب موجود، غنی‌سازی مجموعه کتابخانه‌ها و روش‌مند شدن فرایند مبادله منابع اطلاعاتی به منظور مدیریت این منابع، از دیگر اهداف این مرکز مبادله است.

وی اضافه کرد: برای این مرکز مبادله کتاب استان، فضایی به متراژ ۹۰ متر مربع در کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی ایجاد کردیم که ۶۵ قفسه کتاب برای ۶۵ کتابخانه عمومی استان در نظر گرفته شده است که در این مرکز مبادله کتاب و منابع انجام می‌گیرد.

رحیمیان افزود: با افتتاح این مرکز مبادله، منابع مازاد یا تکراری و کتب اهدایی اشخاص و موسسات مختلف در کتابخانه‌های استان با منابع مازاد و تکراری دیگر نقاط استان مبادله می‌شود تا این منابع و کتب به سهولت و آسانی در دسترس مخاطبان و مراجعان به کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha