برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف
کد خبر: 4037725
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱

برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور از برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و فرهنگی اعتکاف خبر داد.

نشست شورای اعتکاف

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور روز گذشته، یکم اسفندماه در نشست شورای اعتکاف کهگیلویه‌وبویراحمد که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان در سالن جلسات دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد با اشاره به اهمیت اعتکاف از منظر علمای دین، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار شورای سیاست‌گذاری، شورای علمی و ستاد مرکزی اعتکاف با ایشان، بر نهادسازی، آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی هوشمندانه تاکید داشتند.

وی از تدوین سند راهبردی اعتکاف در افق ۱۰ ساله خبر داد و افزود: قرار است نمایندگان ولی‌فقیه و رئیس سازمان تبلیغات و نماینده ستاد مرکزی اعتکاف در هر استان، به منظور افزایش کیفیت مراسم اعتکاف، برنامه‌های فرهنگی این آیین تداوم یابد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور با بیان اینکه ستاد مرکزی اعتکاف کشور در دو ساحت برنامه‌ریزی هوشمندانه و جشنواره‌های بین‌المللی فعالیت دارد، اضافه کرد: هدف از برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه در مراسم اعتکاف، پوشش نیازهای معنوی و اخلاقی معتکفان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و فرهنگی اعتکاف به صورت دو سالانه برگزار می‌شود، ادامه داد: فراخوان هفتمین جشنواره اعتکاف نیز امسال همزمان با مراسم اعتکاف اعلام و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز به کتابخانه تخصصی اعتکاف دست یافته‌ایم، ابراز کرد: آئین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و فرهنگی اعتکاف نیز همزمان با برگزاری مراسم معنوی رجبیه اعتکاف در سال آینده خواهد بود.

همچنین، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقداماتی که توسط ستاد مرکزی اعتکاف انجام شده است، گفت: اعتکاف یک سنت حسنه و سازنده است که آثار و برکات آن به وضوح در جامعه قابل رویت است.

وی با بیان گزارشی از برگزاری اعتکاف در برخی از شهرستان‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: در مراکز مختلف نیز ازجمله دانشگاه‌ها ثبت‌نام‌های بسیاری برای برگزاری اعتکاف انجام شد اما با قرمز شدن وضعیت کرونایی نتوانستیم میزبان معتکفان باشیم.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خوشبختانه از سالیان گذشته اعتکاف رونق گرفته است، تصریح کرد: برای تبلیغ اعتکاف می‌توان از ظرفیت تربیون نمازجمعه به عنوان یک سکان پرقدرت و نفوذناپذیر که به صورت واحد به اسلام و انقلاب انرژی داده و توطعه‌های دشمن را خنثی می‌کند، استفاده کرد.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه برنامه‌هایی چون اعتکاف می‌توانند انقلاب اسلامی را بیمه کنند افزود: بحث سازماندهی، مدیریت و آسیب‌شناسی در موضوع اعتکاف ازجمله موارد ضروری است.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد نیز با اشاره به اینکه به منظور تداوم ارزش معنوی اعتکاف باید محتوایی طراحی شود، ابراز کرد: شکل‌گیری طرح روزه‌داری در سه روز از هر ماه به عنوان عهد معتکفان و یا پیوست اعتکاف تا اعتکاف بعدی می‌تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha