نشست شعری «عصر انتظار» در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 4043420
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

نشست شعری «عصر انتظار» در یاسوج برگزار شد

نشست شعری عصر انتظار همزمان با نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد.

«عصر انتظار»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 25 اسفندماه در نشست شعری عصر انتظار در یاسوج، اظهار کرد: اشعار آئینی با در بر داشتن مفاهیم تربیتی، اندرزی و اخلاقی در تربیت و تعلیم افراد جامعه نقش مهمی ایفا کرده و همواره مخاطب خود را به دوری از رذایل اخلاقی و کسب فضایل فرا می‌خواند و در هدایت آنان مؤثر است.

وی افزود: تعلیم و تربیت یکی از اساسی‌ترین مسائل مربوط به حیات انسان است، اثر تعلیمی و تربیتی در قالب شعر اثر بخشی بیشتری نسبت به سایر حوزه‌ها دارد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی بر پویایی مهدویت، بیان کرد: با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شعر آئینی فارسی با پرداختن به مباحثی همچون شهادت، مبارزه با طاغوت، همدردی با مستعضفین جهان و مضامینی از این دست در شعر شاعران قرار گرفت.شعر انقلاب اسلامی کاملا پویا و دارای موزون بوده و شاعر نیز به دنبال انتظار فرج در حال حرکت است.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه در تهاجم فرهنگی غرب، فرهنگ به عنوان پایه‌های اصلی یک جامعه است، تصریح کرد: در این تهاجم فرهنگی مهم‌ترین بخش فرهنگ، یعنی هویت ملی و اعتقادی جامعه مورد هجوم قرار می‌گیرد.

همچنین، امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: ادبیات و شعر جزء لاینفک روح و عاطفه بشری است و در اغلب رفتارهای فردی و اجتماعی انسان تاثیر می‌گذارد، از این رو تقویت و گسترش شعر و ادب از برنامه‌های اولویت دار این اداره کل در سال آینده است.

وی با بیان اینکه شعر آئینی شعری است که از جان و دل شاعر متعهد ریشه می‌گیرد، افزود: جایگاه امروز شعر مذهبی و آئینی به عنوان یک هنر ناب دینی، بسیار برجسته است.شعر آئینی وصف حال معصومین(ع) است و نمونه آن را می‌توانیم در اشعار عاشورایی و انتظار فرج صاحب‌الزمان(عج) جستجو کنیم.

بنابراین گزارش، همچنین، حجت‌الاسلام سیدعلی صالح موسوی‌اعظم، مدیر بنیاد فرهنگی مهدویت استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این آئین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های این بنیاد و همکاری با نهادهای فرهنگی تاکید کرد.

وی افزود: بخش زیادی از هویت فرهنگی و اسلامی حاصل انتظار فرج و فرهنگ شهادت و عاشورایی است.

انتهای پیام
captcha