حمله الشباب به مقر سازمان ملل در سومالی
کد خبر: 4044718
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

حمله الشباب به مقر سازمان ملل در سومالی

رسانه‌ها از حمله نیروهای گروه تروریستی الشباب به مقر نیروهای سازمان ملل در نزدیکی فرودگاه موگادیشو پایتخت سومالی و درگیری آنها با نیروهای امنیتی خبر داده‌اند.

حمله گروه تروریستی الشباب به نزدیکی فرودگاه پایتخت سومالی // امادهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز،  منابع خبری اعلام کردند عناصر گروه تروریستی الشباب پس از ورود به یک ساختمان در نزدیکی فرودگاه موگادیشو با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند.

تلویزیون سومالی گزارش داد که عناصر الشباب به مجتمع هالان که مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در آنجا قرار دارد حمله کرده‌اند و تمام پروازها داخلی و بین‌المللی فرودگاه موگادیشو در پی این حمله لغو شده است.

شبکه العربیه گزارش داد که گروه الشباب ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این حمله، اعلام کرد که عناصرش وارد یک مجتمع مسکونی شده‌اند که هیئت‌های غربی در آنجا مستقر هستند. این گروه می‌گوید که تعدادی از سربازان سومالیایی را کشته است.

پلیس سومالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که با گروهی افراد مسلح که قصد یورش به یک پایگاه ارتش سومالی در نزدیکی فرودگاه موگادیشو را داشته‌اند، درگیر شده‌ و در حال مقابله با آن‌هاست.

طبق گزارش رسانه‌ها، تعداد زیادی مسافر خارجی که بسیاری از آن‌ها تابعیتی آفریقایی دارند، به علت تیراندازی در اطراف فرودگاه محاصره شده‌اند. یکی از شاهدان حاضر در محل گفت که مهاجمان به زور از ورودی این کمپ عبور و شروع به تیراندازی کردند.

گروه الشباب از زیرشاخه‌های القاعده است که در سومالی و شرق آفریقا فعال است و در سال‌های اخیر عملیات‌های تروریستی و گروگان‌گیری زیادی انجام داده است. 

انتهای پیام
captcha