سفره افطار خیابانی در «کیپ‌تاون» آفریقای جنوبی
کد خبر: 4048790
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

سفره افطار خیابانی در «کیپ‌تاون» آفریقای جنوبی

مراسم افطار جمعی برای نخستین‌بار با حضور صدها نفر در یکی از مناطق شهر کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آی او ال، وقتی کسی نام منطقه Cafda در Retreat را می‌شنود، معمولاً خشونت گروهی و باند‌های تبهکار این منطقه را به یاد می‌آورد. با این حال، روز یکشنبه ساکنان این منطقه به کمک مسجد محلی و سازمان‌های اجتماعی، در زمان افطار در کنار هم غذا خوردند.

خیابان پیتر چارلز در این منطقه میزبان بیش از 1200 نفر از ساکنان مسلمان و غیرمسلمان بود که برای افطار در کنار هم جمع شده بودند. این افطار توسط مسجد الاسلامیه، با همکاری چند نهاد اجتماعی محلی اسلامی و غیراسلامی برگزار شد.

سفره افطار در این خیابان با خوراکی‌ها، غذاها، میوه‌ها و نوشیدنی‌ها به طول 200 متر پوشیده شده بود تا همه از آن لذت ببرند.

افطارهای دسته جمعی یک اتفاق رایج در کیپ فلتس در طول ماه رمضان است، زمانی که خیابا‌ن‌ها بسته شده و مردم از هر طبقه اجتماعی، مذهبی و نژادی دعوت می‌شوند تا در یک وعده غذایی و گفت‌وگو با افراد جامعه خود مشارکت کنند.

اسماعیل یکی از حاضران در این مراسم این رویداد را یک موفقیت بزرگ خواند و افزود: خیلی زیبا بود. بچه‌های منطقه خیلی متواضع و خوش رفتار هستند. دو پسر کوچک، یکی هشت ساله و دیگری 9 ساله نزد من آمدند تا بگویند این بهترین روز زندگی آنها بود. آنها به من گفتند که امیدوارند خداوند به خاطر کاری که انجام داده‌اند به آنها پاداش دهد. وی این مراسم را بسیار زیبا و متفاوت دانست.

هر سال در مناطقی از این شهر افطار دسته جمعی برگزار می‌شود؛ این نخستین بار است که منطقه Cafda میزبان چنین مراسمی است. 

انتهای پیام
captcha