حمایت از طرح‌های گردشگری اشتغال‌آفرین در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4052328
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

حمایت از طرح‌های گردشگری اشتغال‌آفرین در کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد از فسخ قرارداد با سه نفر از سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری استان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران واقعی مورد حمایت خواهند بود.

نشست ستاد اقتصاد مقاومتی

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، سید احسان عسکری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در سال ۹۶ پروژه‌های گردشگری تنگ گنجه‌ای، تنگ تامرادی و باغ فردوس گچساران با اجرای قراردادهای BOT به مدت ۱۹ سال به سرمایه‌گذار واگذار شد اما طی این مدت هیچ کاری در این سه پروژه مهم حوزه گردشگری صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: همه آنچه در این پروژه‌ها کار شده از محل اعتبارات عمرانی و بودجه دولت بوده و سرمایه‌گذاران بدون اینکه کار خاصی انجام داده باشند از منافع طرح‌‌ها بهره می‌بردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه واگذاری طی ۱۹ سال عدد کاملاً غیر اقتصادی است، بیان کرد: به نظر می‌رسد در واگذاری این طرح‌ها به سرمایه‌گذار نگاه اقتصادی وجود نداشته است و این مدت واگذاری جای اشکال دارد، اینکه سرمایه‌گذار هیچ کاری انجام نداده اشکال بزرگتری است، ضمن اینکه عدم تعیین تکلیف وضعیت زمین پروژه‌ها با اشکال مواجه است، بنابراین قرار داد این سه طرح گردشگری با سرمایه‌گذاران فسخ و بعد از پیگیری مباحث حقوقی به آنها اعلام شود.

عسکری در خصوص دستور کار دوم این نشست که به پروژه تله‌کابین یاسوج اختصاص داشت، بیان کرد: خطوط انتقال و تجهیزات این پروژه توسط سرمایه‌گذار خریداری و وارد استان شده است اما در حال حاضر پرداخت تسهیلات بانکی برای این طرح با موانع حقوقی مواجه شده که در صورت رفع این مشکل کار ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه فنداسیون تله‌کابین و فنداسیون رستوران انجام و طرح پیشرفت خوبی دارد، گفت: تیم کارشناسی از این طرح بازدید و بعد از اعلام دقیق پیشرفت فیزیکی و همچنین اقدامات صورت گرفته توسط سرمایه‌گذار بازده زمانی برای انجام تعهدات سرمایه‌گذار مشخص کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه اجرای این طرح به ایجاد اشتغال و رونق بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد کمک می‌کند، تصریح کرد: هر روش قانونی که به راه‌اندازی تله‌کابین یاسوج کمک کند را حمایت خواهیم کرد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم تاکید دارد این پروژه به نتیجه برسد.

عسکری با اشاره به اینکه طرح پارک آبی یاسوج از دیگر طرح‌های در دست احداث است که می‌تواند گردشگری کهگیلویه و بویراحمد را متحول کند، افزود: غار ده‌شیخ یکی دیگر از پروژه‌هایی است که می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و تحول در گردشگری باشد از دستگاه‌ها می‌خواهم با سرمایه‌گذارانی که نیت کار دارند همکاری کنند.

وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم کسی با هدف اجرای طرح گردشگری زمین‌خواری کند، یادآور شد: با سرمایه‌گذاران واقعی نهایت همکاری را خواهیم داشت اما با کسی که به بهانه سرمایه‌گذاری قصد سوء استفاده از منابع دولت را دارد مماشات نخواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha