حماس: فراخوان صهیونیستی تخریب قبة الصخره بازی با آتش است
کد خبر: 4058105
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳

حماس: فراخوان صهیونیستی تخریب قبة الصخره بازی با آتش است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین فراخوان گروه‌های افراطی صهیونیست برای تخریب قبة الصخره را بازی با آتش توصیف کرد و گفت: رژیم صهیونیستی سقوط خود را با این کار جلو خواهد انداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، پس از فراخوان گروه‌های راست افراطی رژیم صهیونیستی برای تخریب قبه الصخره در قدس شریف، حماس نسبت به بازی با آتش از طریق این فراخوان‌ها هشدار داد و گفت که با این نقشه‌های خطرناک یهودی‌سازی مقابله خواهد کرد.

حماس در بیانیه‌ای فراخوان گروه‌های راست افراطی برای تخریب قبة الصخره را محکوم کرد و گفت: این فراخوان‌ها بازی با آتش است که تبعات آن را باید رژیم اشغالگری متحمل شود که مسئولیت کامل در این خصوص را برعهده دارد.

در این بیانیه آمده است: دعوت رئیس نهاد صهیونیستی لاهاوا از شهرک‌نشینان صهیونیست برای تخریب قبة الصخره و ساختن معبد خیالی هیکل در آنجا در یکشنبه آینده مستقیماً احساسات ملت و امت ما را تحریک می‌کند و هجمه‌ای خطرناک علیه هویت ما، ارزش‌های ما و مقدسات ماست.

حماس رژیم اشغالگر اسرائیل را کاملاً مسئول عواقب آن دانست و هشدار داد که شعله‌های آتشی که این گروه‌های افراطی روشن می‌کنند، دامن سران رژیم اشغالگر را خواهد گرفت و سقوط و نابودی این رژیم را به همراه خواهد داشت.

این جنبش افزود: در سایه ادامه تهدیدها و یورش‌ها علیه مسجد الاقصی از آحاد ملت فلسطین می‌خواهیم بسیج شده و به سمت مسجد الاقصی عزیمت کنند و با همه قدرت به مقابله با رژیم اشغالگر و نقشه‌های خطرناک یهودی‌سازی شوند.

حماس از رهبران کشورها و نهادها و ملت‌ها خواست به مسئولیت تاریخی خود در دفاع از مسجد الاقصی عمل کنند و برای ممانعت از هتک حرمت قبه نخست مسلمانان اقدام جدی کنند.

این جنبش از جامعه بین‌المللی نیز خواست با جرم‌انگاری یورش‌های صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی مانع این جرایم آنها شوند که پیامدهای خطرناکی برای همه منطقه خواهد داشت.

حرم شریف در قدس از سه مسجد تشکیل شده است: مسجد الصخرة، مسجد عمر و مسجدالاقصی. «قبة الصخره» با گنبد طلایی، کهن‌ترین شاهکار معماری اسلامی و بلندترین بارگاه و بقعه در حرم شریف است که در نهایت کمال باقی مانده است.

انتهای پیام
captcha