مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» تمدید شد
کد خبر: 4058637
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» تمدید شد

رئیس حوزه هنری استان کردستان از تمدید مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» تا پایان روز سه شنبه، 10 خردادماه خبر داد.

دهمین جشنواره دف نوای رحمت

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: بر اساس اعلام دبیرخانه دهمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» با توجه به استقبال گسترده هنرمندان و درخواست متعدد هنرمندان مهلت ارسال اثر به این جشنواره بین‌المللی تا پایان روز یکشنبه، 10 خردادماه تمدید شد و علاقمندان می‌توانند بر اساس متن فراخوان اعلامی آثار خود را در بخش‌های مختلف به این جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: این جشنواره با هدف کشف و حمایت از استعدادهای جوان در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: این جشنواره در چهار بخش بین‌الملل، سراسری، ویژه و جنبی از 23 تا 25 تیرماه در سنندج برگزار می‌شود.

وی ادامه‌داد: بخش بین‌الملل جشنواره غیررقابتی بوده و در بخش سراسری در چهار زیر مجموعه گروه‌نوازی، دو نوازی ، تک‌نوازی و مولودی‌خوانی است که بخش مولودی‌خوانی آن مختص آقایان است.

مرادی افزود: بخش ویژه مختص به آثاری با محور حماسه‌خوانی و موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی خواهد بود و شرکت‌کنندگان می‌توانند با استفاده از شعرهای حماسی و ملی، آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و در صورت پذیرفته شدن در این رویداد حضور پیدا کنند.دراین بخش به انتخاب هیئت داوران به سه گروه برگزیده بدون ترتیب اولویت جوایزی اهدا خواهد شد.

وی گفت: گروه‌ها و نفراتی که رتبه اول دوره نهم جشنواره را کسب کرده‌اند در همان بخش و با همان ترکیب نمی‌توانند در دوره دهم شرکت کنند. این افراد می‌توانند در سایر بخش‌ها حضور داشته باشند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در پایان یادآور شد: حفظ اصالت و شأن ساز عرفانی دف از معیارهای اساسی برای حضور در بخش مسابقه جشنواره است.

انتهای پیام
captcha