نشست هماهنگی نهادها و عوامل مؤثر در عملیات حج 1401 برگزار شد
کد خبر: 4060293
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸

نشست هماهنگی نهادها و عوامل مؤثر در عملیات حج 1401 برگزار شد

نشست هماهنگی کلیه ارگان‌ها، نهادها و عوامل مؤثر در عملیات حج ۱۴۰۱، امروز هفتم خردادماه در سالن جلسات ترمینال شماره یک برگزار شد.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: نشست هماهنگی کلیه ارگان‌ها، نهادها و عوامل مؤثر در عملیات حج ۱۴۰۱، امروز هفتم خردادماه در سالن جلسات ترمینال شماره یک برگزار شد.

در این نشست، نماینده سازمان حج و زیارت، نماینده بعثه مقام معظم رهبری، نمایندگان نیروهای نظامی انتظامی و امنیتی، نماینده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و هندلینگ و بهداشت مرزی، مدیران کل و رؤسای ادارات معاونت بهره‌برداری فرودگاهی، مدیر ترمینال سلام، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری حضور داشتند.

علیرضا مجذوبی، عضو هیئت مدیره و معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در این جلسه اظهار کرد: بر اساس تصمیم اخذ شده در هیئت مدیره و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان هواپیمایی کشوری برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری عملیات حج ۱۴۰۱ از ترمینال سلام را انجام داده و همه امکانات را بدین منظور فراهم کرده‌ایم.

در ادامه قاسمی، مسئول حج هواپیمایی ایران ایر از آمادگی کامل هواپیمایی هما برای اجرای پروژه ملی حج خبر داد و گفت: امیدوارم در این مسیر بتوانیم خدمت‌گذاری خوبی انجام داده و از تمامی امکانات به نحوی مناسب بهره‌برداری کرده و رضایت همه زائران بیت‌الله الحرام را کسب کنیم.

همچنین محمدرضا حاج علیزاده، نماینده سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه با بیان اینکه از ۱۸ خردادماه سال جاری عوامل اجرایی به منظور انجام عملیات حج مستقر خواهند شد، افزود: پروازهای مدینه قبل از ۲۲ خرداد تا ۸ تیرماه و مدینه بعد از ۲۶ خرداد تا ۱۲ تیرماه انجام می‌شوند. همچنین پروازهای برگشت مدینه قبل، از تاریخ ۲۳ تیرماه تا ۶ مردادماه و پروازهای مدینه بعد، ۲۷ تیرماه الی ۸ مردادماه هستند.

وی با بیان اینکه حجاج استان‌هایی که از فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند شامل تهران، مرکزی، البرز، کاشان، سمنان، لرستان، قم، قزوین، زنجان، رشت و کرمانشاه می‌شوند، اظهار کرد: مسئولان کاروان‌ها باید ۴۸ ساعت قبل از پرواز بار حجاج را تحویل دهند و در جلسه‌های آموزشی کاملاً زائران را توجیه کنند.

حاج علیزاده یادآور شد: واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم مورد تأیید کشور عربستان بوده و همچنین واکسن فلج اطفال نیز به مقررات این کشور اضافه شده است.

انتهای پیام
captcha