رئیس جمهور خواستار شناسایی فوری سازه‌های ناایمن شد
کد خبر: 4060585
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴

رئیس جمهور خواستار شناسایی فوری سازه‌های ناایمن شد

رئیس جمهور، وزرای کشور و راه و شهرسازی را مأمور کرد با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها نسبت به شناسایی فوری سازه‌های ناایمن و اجرای قانون درباره آن‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت، ضمن تسلیت مجدد به مردم خوزستان خصوصاً مردم شریف آبادان و خانواده‌های داغدیده در این سانحه، خوزستان را از استان‌های مهم کشور دانست و گفت: از نخستین روزهای آغاز به کار دولت برای خوزستان استاندار ویژه انتخاب شد تا مسائل این استان با اولویت پیگیری شود.

وی به گزارش میدانی وزیر کشور اشاره کرد و از تلاش‌ها و زحمات دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و گروه‌های مردمی برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سانحه ریزش ساختمان متروپل آبادان قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر بررسی ابعاد و علل و عوامل این سانحه، برخورد بدون اغماض با افراد متخلف و همچنین توجه ویژه به مشکلات خانواده‌های داغدیده و خسارت‌دیدگان از این حادثه، به گزارش نهادهای مسئول درباره آمار ساختمان‌‌های ناایمن در نقاط مختلف کشور اشاره کرد.

رئیس جمهور، وزرای کشور و راه و شهرسازی را مأمور کرد با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها نسبت به شناسایی فوری این سازه‌ها و اجرای قانون درباره آن‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دولت خود را ملزم به صیانت از جان مردم می‌داند، گفت: صاحبان ساختمان‌های ناایمن باید موظف به مقاوم‌سازی سازه‌ها شوند و اگر کسی در این کار سستی و اهمال کرد، بدون تعارف با او برخورد قانونی شود. هیچ کس حق ندارد جان مردم را به خطر بیندازد.

حجت‌الاسلام رئیسی به آغاز فرایند تدوین برنامه هفتم توسعه از اردیبهشت ماه اشارده و همه دستگاه‌ها را مکلف کرد تا با سازمان برنامه و بودجه در تدوین این برنامه همکاری کنند.

وی، تدوین «سند تحول دولت» در ۳۷ محور اولویت‌دار را گامی مؤثر در این زمینه دانست و خواستار بهره‌گیری از این سند در تدوین برنامه هفتم توسعه شد.

احمد وحیدی، وزیر کشور، در ابتدای جلسه امروز هیئت دولت، گزارشی از حضور ۶ روزه خود در محل حادثه متروپل آبادان و روند امدادرسانی به حادثه‌دیدگان توسط دستگاه‌های مختلف از جمله تیم‌های امداد و نجات محلی و اعزامی و گروه‌های مردمی و نیز برنامه‌های آتی برای بازسازی و جبران خسارات حادثه‌دیدگان ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha