راه‌اندازی مجدد مؤسسات قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4066114
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

راه‌اندازی مجدد مؤسسات قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد راه‌اندازی مجدد مؤسسات قرآنی را از برنامه‌های در دستور کار تبلیغات اسلامی بیان کرد.

حجت‌الاسلام سید رضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سید رضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، یکم تیرماه در نشست خبری، اظهار کرد: مردم این استان همواره روحیه علوی و انقلابی داشتند و این ظرفیت نباید دست کم گرفته شود که سابقه استان قبل و بعد انقلاب گواه این مطلب است.

وی با اشاره به رشد مبلغین در استان، افزود: مبلغین استان از آمار ۶۰ مورد در سال ۹۸ به ۱۲۰ مورد در سال ۱۴۰۰ رسید که بخشی از این مبلغین در مناطق حاشیه شهرها و مناطقی که آسیب‌های اجتماعی بالایی دارند، مستقر شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به رشد بودجه قرآنی و فرهنگی تبلیغات اسلامی استان، بیان کرد: طی دو سال اخیر بودجه عمرانی تبلیغات اسلامی چهار برابر رشد داشته و به لحاظ بودجه فرهنگی اعتبارات خوبی جذب کردیم.

حجت‌الاسلام افتخاری تصریح کرد: یک هزار و ۱۰۰ خانه قرآنی، ۱۶ مؤسسه قرآنی،۵۰۰ مربی و ۳۷ قاری ممتاز پرورش یافته تبلیغات اسلامی هستند، ضمن اینکه با مشارکت سایر دستگاه‌ها ۲۱۰ حافظ کل قرآن در سطح استان است.

وی راه‌اندازی مجدد مؤسسات قرآنی را از برنامه‌های در دستور کار تبلیغات اسلامی دانست و ادامه داد: ۳۰۰ روستا در استان فاقد مبلغ و روحانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: از مجموعه ۶۵۰ مسجد در سطح استان ۳۵۹ مسجد فعال، بیش از ۱۷۲ مورد غیرفعال، ۸۴ مسجد ضعیف است.یکی از برنامه‌های جدید تبلیغات اسلامی در زمان حجت‌الاسلام قمی ورود خواهران به حوزه تبلیغ است.

انتهای پیام
captcha