سخنرانی‌های مهدوی براساس مستندات باشد
کد خبر: 4066436
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

سخنرانی‌های مهدوی براساس مستندات باشد

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از برخی سخنان غیر مستند درباره مهدویت، گفت: برخی در زمینه مهدویت حرف‌های غیر مستند می‌گویند و مردم را سرگردان و متحیر می‌کنند؛ باید آنچه از روایات استفاده می‌شود را بیان کرد.

آیت‌الله سیدجلال مجدهاشمی، استاد حوزه و دانشگاهبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله سیدجلال مجدهاشمی، استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه جمعه، سوم تیرماه در ادامه سلسله جلسات معرفت به امام زمان(عج) که در مسجد جامع غدیرخم پاسداران برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مسائل مهم مسئله مهدویت است، گفت: باید دائما مردم را برای مهدوی شدن آماده کنیم؛ تنها راه‌حل مشکلات ظهور حضرت مهدی(عج) است و بدانیم که حضرت با شعار و دعا و گفتن یابن الحسن عجل علی ظهورک تشریف نمی‌آورند، چراکه دعای خالی مسئله را حل نمی‌کند و ایشان سرباز واقعی می‌خواهند.

امام جماعت مسجد جامع غدیر ضرابخانه اظهار کرد: اگر امام زمان(عج) را تنها بگذارید، ایشان را هم مثل بقیه ائمه شهید می‌کنند. باید برای سربازی امام زمان(عج) خود را آماده کنیم؛ امروز من و شما وظیفه سربازی آن حضرت را داریم اصلا چقدر در این زمینه به فکر هستیم.

وی با انتقاد از برخی سخنان غیر مستند درباره مهدویت، گفت: برخی در زمینه مهدویت حرف‌های غیر مستند می‌گویند و مردم را سرگردان و متحیر می‌کنند؛ باید آنچه از روایات استفاده می‌شود را بیان کرد. هر چیزی مبنا می‌خواهد و شیعه مبنا و دلیل و مستند دارد و بدون مستند نمی‌شود چیزی گفت.

آیت‌الله مجد با بیان اینکه حضرت ولیعصر(عج) منتظر واقعی می‌خواهند، یادآور شد: شیعه اثنی عشری باید به دنبال زمینه‌سازی ظهور حضرت باشد؛ اگر منتظر واقعی امام زمان(عج) بودیم، ایشان تشریف می‌آوردند. تا زمینه آماده نشود حضرت نمی‌آیند، اگر قرار بود معجزه کنند که از اول هم حضرت غائب نمی‌شد، پس باید خود مردم ظهور حضرت را بخواهند و زمینه را آماده کنند.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha