اقبال دانشجویان بین‌الملل به رشته‌های علوم انسانی بیشتر است
کد خبر: 4067277
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
رئیس سازمان امور دانشجویان:

اقبال دانشجویان بین‌الملل به رشته‌های علوم انسانی بیشتر است

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: طبق آمار، اقبال دانشجویان بین‌الملل به ر‌شته‌‎های علوم انسانی بیشتر است.

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، هاشم‌ داداش‌پور، رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌های ایران، از سه طریق وارد دانشگاه می‌‌شوند؛ برخی از این دانشجویان از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه‌ می‌شوند که عموما اتباع مقیم کشور ایران و اغلب از کشور افغانستان و عراق هستند.
 
وی افزود: بخش دیگر دانشجویان بین‌الملل ما دانشجویان شهریه‌پرداز هستند و بخش دیگر مربوط به دانشجویان بورسیه می‌باشد. رشته‌های تحصیلی پر متقاضی در میان دانشجویان بین‌الملل به ترتیب شامل حقوق، کامپیوتر، پزشکی عمومی، حسابداری، زبان و ادبیات  فارسی، علوم قرآن و حدیث، عمران، مدیریت بازرگانی، تربیت بدنی، برق اقتصاد، زبان عربی و ادبیات عرب، روانشناسی، مهندسی مکانیک، تاریخ، زبان و ادبیات انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، مدیریت رسانه، مدیریت دولتی، روابط بین‌الملل، علوم سیاسی، پرستاری، دندانپزشکی است که حدود 71 درصد از متقاضیان دانشجویان بین‌الملل را تشکیل می‌دهد و مابقی از سایر رشته‌ها هستند.
 
داداش‌پور افزود: در مجموع می‌توان گفت که حدود 51 درصد از این دانشجویان متقاضی رشته‌های علوم انسانی، 15درصد متقاضی رشته‌های فنی و مهندسی و 5 درصد متقاضی رشته‌های علوم پزشکی هستند.
 
معاون وزیر علوم با بیان اینکه بیشترین متقاضیان این رشته‌ها دانشجویان پسر هستند؛ بیان کرد: از تعداد کل دانشجویان بین‌الملل متقاضی این 23 رشته، ۲۷ درصد دانشجویان دختر و ۷۲ درصد دانشجویان پسر هستند.
 
وی در پایان ضمن تاکید بر سیاست وزارت علوم در جذب دانشجویان بین‌الملل، اظهار داشت: ضرورت ایجاب می‌کند دانشگاه‌های غیر علوم انسانی با توسعه کمی و کیفی مجموعه خود و شناساندن جایگاه علمی، در جذب دانشجویان تلاش کنند تا بتوانیم در همه رشته‌های دانشگاهی، از ظرفیت‌های موجود برای تبادل علمی بهره‌مند شویم.
انتهای پیام
captcha